Boken ”Jakten på miljonerna” av @100mijonersmannen

Onödigt och onödigt. Vi kan kalla det ”bladet” så länge som vi är överens om att innehållet är väldigt långt från ”nyheter”.

3 gillningar

Oj vad du är på hugget senaste veckan @Anonym ? Har du ätit huggormar :wink::joy::thinking: ?

1 gillning

Detta forum utgörs väl av X olika deltagare med Y olika åsikter, dvs forumet i sig har ingen enad och fristående “åsikt”. Har inte lusläst allt men exakt hur investerar han?

Googlade lite:

En resa till Tyskland i februari i fjol fick honom att sälja hela sitt aktieinnehav, drygt 11 miljoner kronor. Pandemin hade då tagit fart och han såg hur tyskarna bar ansiktsmask.

Den förestående krisen som han räknat ut fick honom att rädda hem pengarna från aktiemarknaden, som kort efteråt blev föremål för ett blodbad.

Men senare gick han all in igen på börsen och på den vägen är det. Hans börsportfölj har på ett år fördubblats i värde, berättar DN och han själv säger att han spider riskerna i fonder.

Inte helt olikt hur jag agerade när coronan slog till utanför Kina. Jag sålde av allt och tjänade på det då jag slapp åka ner i källaren med de fonder jag hade innan och som gick ner väldigt mycket. Gick sen in igen kontrollerat i de marknader som gick bra under återhämtningen.

Gissar att han kör med aktiva fonder, kanske momentumstrategi?

Nej. Han har hypade aktier. Det har redan varit uppe i tråden.

Aktier och fonder enligt vad jag kan se och själv googla fram.

Hans fondpositioner är jättesmå jämfört med aktiepositionerna.

Här är från 2020:
https://www.instagram.com/p/CHFFcZhjXPT/

Man kan ju välja att inte läsa om honom om det känns jobbigt. Låt honom tjäna sina pengar på boken och Instagram och reklam.
Han är väl inte den enda som tjänar pengar på sociala media eller? :thinking:
Han kan uppenbarligen verifiera sina pengar och livsstil, och det är ju inte alla som kan. Därav så känns det fel att peka ut just honom som en bluff som vissa gör.
I forumet brukar det ju basuneras ut att man måste kunna visa upp sina konton, eller kunna verifiera sin förmögenhet/investeringar för att bli trodd på.
Men det gäller kanske bara vissa…..

2 gillningar

Vad är det som är intressant? Han startade ISK 2020 och har fått +98,59% avkastning på ca 10Mkr? Är det en avkastning som man borde förvänta sig?

1 gillning

Han kanske är medlem på detta forum till och med… Och läser just den här tråden :joy:

Felformulerat från mej. Det jag menade var att det han gör är fel enligt forumet, där index är det rätta.
Han kör ju aktier i mycket tillväxt. Men för mej är det ju hans val som uppenbarligen har lönat sej.

Läsvärd artikel angående detta: https://famafrench.dimensional.com/essays/investing-in-faang-stocks.aspx

1 gillning

Inte förvänta sig men fullt rimlig från 2020 beroende på när på året han startade. Jag har ungefär den avkastningen men inte från 10 miljoner.

I’m Spartacus!

1 gillning

Skämtar du :wink::thinking: ? Spartacus Invest ? @Bingo_Little

Vem vet? :grinning: Om jag vore 100miljonersmannen med anonym identitet skulle jag mycket väl kunna hänga på RT och snacka mycket Länsförsäkringar Global Index eller hur @Jakke ? :wink:

Eller kanske någon annan global indexfond :wink::thinking:.

Tycker du verkar klistra rätt mycket fördomar på de i detta forum som förespråkar index.

Ser inte alls kopplingen mellan att tycka att han investerar klantigt och det skulle göra honom till mer sannolik att bluffa.

1 gillning

@Nightowl har rätt, mannen har ingen strategi alls, verkar köpa enbart för köpandets skull. Vilket jag får erkänna är väldigt kul. Men det är inte en vettig strategi.

2 gillningar

Då ber jag om ursäkt om du tog åt dej, men faktum är ju att lejonparten har den investeringsfilosofin, gällande index och det får man ju ha givetvis.

Vad vet ni om det? Berätta gärna!