EF/KM
Någon som använder Enkelbok och kan ge lite råd kring importering och användning?
Håller på att byta från Bokio till Enkelbok. Har importerat SE-filen för senaste räkenskapsåret, kunder, fakturor och kvitton. Men när jag tittar på fakturorna fattas en kunds alla fakturor i listan över fakturor. Både betalda och obetalda. Däremot står de bokförda fakturorna från denna kund med verifikatlistan. I listan med fakturor finns i övrigt både betalda och obetalda med. Har exporten från Bokio gått snett eller importen till Enkelbok?
Går det att skapa fakturor på engelska? Hittar ingen inställning för det. Jag kan välja en annan valuta, men måste dock själv skriva in valutakursen. Jag har ju påbörjat detta år, men fakturanumret börjar på noll, trots att jag har importerat fakturorna. Dessutom syns inte fakturanumret i listan över fakturor. Lite märkligt, då det försvårar att hitta bland fakturorna.
Exporterade och importerade alla kvitton, vilket stod att det gick bra och att de kopplades automatiskt. Jag kan se kvittona. Men när jag kollar ett verifikat för ett köp, så finns inget kvitto kopplat. Vad kan ha gått fel och måste det inte finnas ett kvitto kopplat?
Jag skapade ett 1941-konto i Bokio, men vet nu inte om detta skapas automatiskt i Enkelbok.
Känns väldigt vanskligt att byta program. Vad bör man kolla stämmer överens mellan programmen?