Boktips inför önskelista

Hej, detta året bestämde jag mig för att börja läsa mer böcker. Jag förstod ganska snabbt att “vanliga” böcker inte var för mig, romaner osv… Kan vara så att jag bara inte hittat den rätta men i nuläget lägger jag sådana berättelser åt sidan. :smiley:

Jag är intresserad av boktips som har med privatekonomi, börspsykologi (blev extremt förtjust i Morgan Housels “The Psycology of Money”) samt böcker för personlig utveckling.
Har endast läst en bok som har lite med personlig utveckling att göra och det var “Munken som sålde sin Ferrari” - Robin Sharma men den var lite för berättelse-aktig för mig så blev ganska uttråkad ibland. Därför söker jag mer efter böcker som ger informationen konkret istället för massa lul lul.

Jag har skrivit ner en del av boktipsen från folk Jan och Caroline har poddat med.
The most important thing - Howard Marks
Nudge - Cass Sunstein och Richard Thaler
The Intelligent Investor - Benjamin Graham

image
(bild på den befintliga listan 26:e november, 08:58)

1 gillning

OjojOJ vilken ocean av läsupplevelser du står inför!

Jag älskar att läsa, om än att privatekonomi och börspsykologi inte är mina favoritämnen. Men personlig utveckling har jag plöjt en del, och Munken var del av mina första böcker i den genren också. Som jag dock tyckte om, men så älskar jag även skönlitteratur, så det kanske är därför.

Här kommer lite allsköns tips (drog igenom delar av mina lästa böcker på Goodreads), kanske finner du någon som faller dig på läppen:

Ser med spänning fram emot vad mer du får för tips!

2 gillningar

Hej

Fyller på din lista med en befintlig tråd :grinning:

2 gillningar

Tack så mycket! fick ett par böcker adderat till min lista :smiley:

1 gillning

Tack, har kikat på den tråden redan. Uppdaterade mitt första inlägg nu med en bild på den befintliga listan

Ett par tillägg som jag uppskattat mycket de gångna åren:

2 gillningar

Tack, tänkte addera en av böckerna till min lista. Jag lyckas dock inte att redigera mitt inlägg nu, haha! :smiley: Men de andra som läser inlägget ser ju fortfarande din kommentar iallafall