Jag har köpt bostad och kikar runt lite bland långivare. Är det någon med goda erfarenheter av ICA-banken som vill berätta lite mer?
Vad jag förstår det som erbjuder de en fast ränterabatt baserat på belåningsgrad och hur mycket man handlar på ICA. Går räntan att förhandla ner utöver detta (baserat på inkomst, övriga tjänster hos ICA Banken osv) likt de vanliga storbankerna? Eller är de lite mer som SBAB att det man ser, är det man får?
Upplevde processen som rätt smidig trots allt via mejl och telefon. Det som tog längst tid var telefonkön första gången men när vi väl fick en kontakt samt var inne i bolåneavdelningen rullade det på.
Ränterabatten kändes inte förhandlingsbar men upplever räntan vi fick konkurrenskraftig.
Vi fick rabatten på max stammisnivå trots att vi inte handlar för den nivån pga är kund m.m. så ser man till det kan man köpa in sig till högst stammisrabatt.
Pratade med ICA försäkring. Hade vi tagit lite försäkringar fanns det mer rabatt att få, men vi fick inte ihop den kalkylen mot länsförsäkringars erbjudande.
På vilket sätt var ni redan kunder som gjorde att ni kunde få max stammisrabatt? Vi har idag ett bankkonto med sparande och bankkort samt en bilförsäkring. Hade även kunnat tänka mig att lägga både hemförsäkring och livförsäkring där om det innebar ytterligare rabatt.
Jag har varit ICA kund och ICA banken kund sedan många. Så bankkonto, lönekonto, sparkonto, gemensamt sparkonto. Inga värdepapper eller försäkringar. Förutom livförsäkring nu då.