Bolån ränta binda eller rörlig

hej, vill höra vad ni tror om bolånsräntor, snart går ut bindningstid om nån månader och undrar om vi ska binda igen eller ha rörlig, idag är det bunden till 4.75 ni vet när räntor gick på 6 procent då blev det så bara

När gick räntor på 6 %?

Hur som helst, finns mycket på forumet. Har du marginaler i ekonomin så är rörlig ränta billigast. Vill du ha tryggheten eller säkerheten att du inte plötsligt får betala mer efter 3 månader eller ett år, ja, då ska du binda. Men det blir troligtvis dyrare också, vilket du nu fått erfara.

Själv kör jag rörligt (om banken inte ger mig ett väldigt bra erbjudande på typ ett år istället för det är så kort så jag ser det i princip som rörligt)

tack för svar Andreas

jo för 3-4 år sen gick ut våran bindningstid, och då var det pandemin osv, räntan låg på 5,75 men vi valde 3 års bind och fick till 4.75, så det är fortfarande på 4.75 men den går ut i november

jag har tänkt att avvakta och ha det rörlig, det kommer vara under vad vi har nu även vi väljer rörlig, vi vet också det kommer aldrig gå tillbaka till 1.75 som vi hade innan den der pandemi skitten som blev ett ursäkt för alla