Om någon hittar något logiskt fel så får väl denna visa felet då.
Du skulle kunna få visa giltigheten i det och inte bara påstå.
Så har det varit. Har du sett det du påstår börja hända?
Steg 1 är att ha någon slags trovärdig kausalitet. Och gärna stöd i verkligheten. Dvs motsvarande saker skett historiskt.
Och det visar du hur?
Finns det bara två alternativ?
- Ökad efterfrågan.
- 0 efterfrågan.
Jag skulle tro att alla läsare av tråden tänker att när du har så bristfällig grund i din logik så är det inte konstigt att du hamnar så fel.
I verkligheten har det funnits produkter som sålts (med varierande efterfrågan) under långa tider, där ingen tillväxt skett.
Naturligtvis.
Att det finns en efterfrågan och en produktion leder inte till någon tillväxt.
Jag har förklarat tidigare vad som kan ge tillväxt. Bara gå tillbaka och läsa och begrunda.
Det är alldeles riktigt. Levererar man inget finns vare sig kostnader, intäkter eller vinst.
Men det lär inte bara vara jag som undrar vad det har med tråden eller diskussionen att göra.
Det är tvärtom så att det behövs kapital för att få tillväxt. Någon måste nämligen öppna sin plånbok och betala för arbetet som eventuellt kan leda till tillväxt. (Hoppas inte det kommer som en chock, men betalar ingen för arbetat så utförs det inte och sannolikheten för tillväxt går ned till 0).
Det förutsätter kapitalism.
Behöver man inte göra. Och jag ser inte att du gjort det heller. (Uppenbarligen anser DU det. Men du kan ju begrunda att jag inte lyckas hitta någon förekomst bland dina skriverier).
Det gör jag inte heller. Bara gå tillbaka och titta vad jag skrev.
Finns inget sådant i det. Ingen kommer kunna klara av att visa en sådan förekomst i det jag skrev.
Men du vill få dom till det?
(Bara i den meningen exponerar du tankar om tvång. Men du har rätt i att du har inte berättat HUR du tänker tvinga dom).