Börjar ni ändra era livsvanor nu när prisbilden för många varor förändrats?

Samma här, har inte ätit kött på många år och att laga One pot grytor med prisvärda ingredienser såsom frysta grönsaker, torkade linser, bönor och pasta är både väldigt enkelt och sen riktigt nyttigt för kroppen och prisvärt.

Denna är guld värt för mig. https://javligtgott.se/

3 gillningar

Klickade hem varsin El-cykel och har en vespa så vi kan låta bilen stå i alla lägen då den inte behövs. Gått ner från 5 dagar i veckan till 2 dagars bilkörning.

Handlar mycket frysta och torkade ingredienser, äter nästan uteslutande växtbaserat samt drastiskt minskat onödiga saker såsom alkohol, godis och uteluncher. Sen skippar vi dyra grönsaker såsom tomat och paprika och lagar en massa gott med kål, rotfrukter och annat istället.

Kör bara en streamingtjänst och gratisvarianter på allt som går typ Spotify etc. Köper inga saker som inte verkligen behövs.

Lite förvånad över din åsikt om att tillaga kött så det blir gott.

Få rätt stekningsgrad på rätt djup i en köttbit tycker jag är riktigt svårt. Har tränat mycket på att lära mig just hur det med olika styckdetaljer. Många jag känner är rätt kass på att laga till kött så det blir bra.

En linsgryta eller motsvarande har jag upplevt precisa motsatsen, gör en ok kryddning så är man hemma.

Har nu rensat bort onödigt tjafs om definitionen av ett ord.

1 gillning

Det var bra. Även om definitionen av ”spara”, ”vinst” samt ”tjäna” kändes högst nödvändigt på ett ekonomiforum. :nerd_face::joy:

1 gillning

Jag har tjänat kungen…

om man odlar dem själv inne under lampa så kan man få det året runt :smiley:

kanske fel tråd bara ^^