Jag har ingen fakta på bordet, men jag får också känslan från min Lysa att den laggar lite mer än en enskild fond, och att delar av en upp- eller nedgång syns något dygn efter att det skett men resten kommer släpande ännu senare.
Jag gissar på att rapporteringen av de underliggande innehaven kommer med varierande fördröjning helt enkelt.
Jag har sett NAV-kurser lagga flera dagar och inte uppdaterad varje dag heller.
Dessutom finns valutaeffekter för aktier i utländska valutor. Inte ovanligt att dollar faller i motsvarande grad som S&P 500 i dollar går upp eller omvänt. D.v.s. S&P i SEK går mer sidledes.
Inte helt lätt att se vad man egentligen har, Jag tror mina Swedbank uppdateras 13:00 dagen efter men EM o Asien tror jag tar 2 dagar.
Bytte just lite fonder o det tog 5dagar! för bytet. .lite segt.
Kan tycka mycket innom banker tar skumt lång tid att göra i dagens digitala samhälle.
Lösningen heter ETF. Att kunna bestämma till vilket pris man säljer och köper är rätt så skönt. Tappade mycket under en fondombalansering en gång då det dröjde mellan sälj och köp. Nu kör jag ETF på min utländska depå. Säljer jag av min Svenska skulle jag byta till ETFer.