Vill du ha jobb som korrektur-läsare?
Pinsamt, men mindre miss av mig. Låg kvar från en tidigare analys som använder samma “mall”…
Ändrat nu (för mig själv) till “Kontraktstillverkare, Halvledare” ![]()
Vill du ha jobb som korrektur-läsare?
Pinsamt, men mindre miss av mig. Låg kvar från en tidigare analys som använder samma “mall”…
Ändrat nu (för mig själv) till “Kontraktstillverkare, Halvledare” ![]()
Det är möjligt, men:
Med Netto-likviden från emissionen imorgon, cash-build up under 2-3 år samt förbättrat låneutrymme (nästan nettokassa efter emissionen) så bör det gå att finansiera med fritt kassaflöde & lån
Det beror dock såklart på vad expansionen blir att kosta - i dagsläget handlar det om att bygga ut en fabrik värd 2-3 MDSEK i Järfälla med ca 650 MSEK.
Ruskigt dyrt, men så ser det ut i halvledar-branschen. Inte ens dammkorn kan accepteras ![]()
Ja, och vi vet inte vad köpet i USA kommer att kosta. Sen ska anläu byggas om, folk anställas, kompetens och resurser från Järfälla ska antagligen flytta till USA.
Jag fick 60 st på ett av fyra konton sökta. Ingenting i inboxen på de andra kontona. Vet inte om man ska tolka det som att de blev utan eller om det kommer inom kort.
Inget meddelande här ännu, såvitt jag vet ska man få det även om man uteblir tilldelning.
Hos vilken nätmäklare ansökte du?
Avanza. Med facit i hand borde man ha sökt som institut. Läser i ett annat forum att någon fick 570 st.
Fast om vederbörande sökte minsta möjliga som institut fick personen 4% av önskad tilldelning. Ganska magert givet att det funnits intresse att teckna 1,1msek och därmed kanske vara mer långsiktig.
Svar på de andra kontona nu:
Du har på det här kontot anmält intresse för att teckna aktier i Silex Microsystems AB men har dessvärre inte erhållit tilldelning.
Fick just det svaret, de va trist.
Ingen tilldelning på 2 konton.
Lycka till er andra! ![]()
Inget här heller.
Noll av 85 sökta på ett konto.
Fick ca 20% av ansökt. Ansökte medvetet för mycket mer än jag ville ha.
Om man fick tilldelning blev det 60 st för privatpersoner, 570 st som institut. Verkar inte finnas några undantag.
Ser inte ut som jag fått någon tilldelning men har inte fått något meddelande än (Avanza)
Ingen tilldelning här heller tyvärr. Nu har jag massa pengar i ISK jag inte velat ha där annars
.
Please mister tax man let me go.
Tilldelning på ETT av TIO konton. ![]()
Det är för såna här tillfällen som portföljbelåning är bra. Blir det tilldelning ökar ISK, men får du inget har du inte ökat i onödan.
Sökte på tre konton, fick ingen tilldelning.

Fomo is real ![]()
60 st. Köp 4 860 kr, sälj 9 542 kr. Bra drag!