Börsnotering: Silex Microsystems (+analys för dig som supporter på sittplats)

Hahaj fy fan sålde på 117%. Vilken jävla ipo :joy::joy::joy:

1 gillning

Sjukt, inte värt så pass mycket.

Men grattis till de som fick tilldelning och har sålt.

Mindre grattis till oss andra som köper in sig till dessa belopp via våra fonder …

2 gillningar

0 av 10 konton, grattis till er som fick!

1 gillning

Nu blir det ju jättefuskigt för oss som inte fick något att vissa fick och kan sitta och gotta sig. Det hade nästan varit bättre om de blåst av IPO:n och alla blev utan.

1 gillning

Sålt hälften. Nu är det gratisaktier.

Tack

2 gillningar

Woah! Jäklar vilket tryck. Hoppades precis ut. Det blir många gratisluncher.

2 gillningar

Märklig dag det här. Sitter fast i Sundsvall pga nedriven kontaktledning så plötsligt får jag meddelade om tilldelning och har tjänat 5 papp på lite knapptryckningar.

Slumpen är bra intressant.

3 gillningar

Fick 60 st (av önskade 75) på ett av ett konto. Sålde 30 st på +130% inom 10 minuter. Avvaktar rusningen, nu på +160%, men det är svängigt… sålde de resterande 30 st på +115% efter 30 minuter.

Jag får intrycket att de har samkört anmälningarna och att man bara får en tilldelning oavsett. Jag fick inget på Avanza men 60 på SEB själv.

Konstigt egentligen att bolag fortfarande lottar ut aktier i stället för att auktionera ut dem. Nu förlorade ju bolaget drygt två miljarder kronor på att sälja aktierna till underpris.

Enda känslan mot er som fick tilldelning

5 gillningar

+100% fanns inte bland mina uträknade utfall. Så fel man kan ha :laughing:

Har man haft fel en gång får man gissa vidare tills man har rätt igen. Nya gissningar: väsentligt tapp (från toppen) innan helgen samt att vi kommer under 120:- senast slutet av juni.

1 gillning

Tror faktiskt inte vi skulle se sådana siffror om det auktionerades ut då många inte skulle delta. Det som sker här är ju att man valde att sälja merparten till större spelare och lämnar väldigt lite till free float och nu måste fonder köpa in sig, vare sig de vill eller inte. De som driver fonder bryr sig heller inte om vilket pris det är, de tävlar mot index.

Kan bekräfta anekdotiskt att det blev 570 tilldelat i det institutionella.

Vart var du när jag behövde dig :face_without_mouth:

Grattis! Det blev en ordentlig vinst för dig idag.

bara 7 ägare via Avanza

Kommer uppdateras, totalt var där 14000 nya ägare vid IPO. Bör gå ner efter alla småsparare sålt.

Är det något jag missat eller är det 5000 kronor per person all denna hype handlar om ?

Du har inte missat något. Handlar om. 0 kr eller 4800 kr per person på ett ungefär

2 gillningar