Börstips IPO Kjell Group AB (Kjell & Company)

Du ska ha pengar på det kontot du ville teckna på. Tecknade du för alla konton, både ISK och AF-konto ska du ha pengar på dessa. Inget konto ger dig fördel.

1 gillning

Vad har ni för strategi imorgon? Säljer ni hälften direkt eller håller lite längre?

Ett exempel från idag där sälja hälften lönade sig.

bild

Arlandastad group (lånad bild, inte jag)
Erbjudandet var kraftigt övertecknat, föll snabbt men kursen ligger fortfarande över teckningskursen vad jag förstår

Här är min strategi för imorgon:

• Logga in på Nordnet
  • Inse att man inte blev tilldelad någonting
  • Se när kursen drar iväg
  • Bli sur och grinig

…om ovan inte faller in beror det på hur högt/lågt kursen står vid öppningen.

24 gillningar

Hahaha, tack för dagens garv! :joy:

1 gillning

Jag bestämde mig för att avstå. Jag har inte tid att sitta med det imorgon och det känns fortfarande som att uppsidan är för liten om man inte går in med en stadig slant och då kan man väl ge sig fan på att man inte tilldelas nog ändå.

Hade de däremot sålt 7-polig DIN, då jäklar. :wink:

3 gillningar

Bommade den här noteringen noteringen men fick Arlandastad så ligger lite plus den här veckan. Ska bekosta en ny luftvärmepump till en av stugorna på familjens “compound” så drar gärna in lite till.

Någon som sett om ni fått tilldelning ännu? Har för mig att Nordnet skulle meddela det redan idag?

Nope, inget än

De meddelar extremt sällan dagen innan. Oftast är det efter 0830 samma dag som börsnotering.

jepp. Kunde svurit på att det stod 15 sept i prospektet…

Ja. Det gjorde det, men tycker sällan det stämmer. Lite hola bandola med detta.

Tillämpade denna metod senast på Söder sportfiske. Svider fint!

1 gillning

Rekordet på Nordnet var att få meddelandet om tilldelning 09:10 samma dag som man redan 09:00 plötsligt från ingenstans hade aktierna. Visst är det säkert en del handpåläggning och manuellt arbete, men jag an tycka att det borde gå att få fram lite snabbare.

Uppenbarligen visste ju systemet redan 09:00 att jag hade fått aktierna, men meddelandet dröjde ändå, vilket bara stärker min bild av att det går segare än nödvändigt och säkert så även de fall när man faktiskt får meddelandet innan 09. Man hade helt enkelt säkert kunnat få reda på det vid 07.

Hej @nordnet, jag har runt 10 års erfarenhet av systemutveckling fördelat på flera branscher; allt från telekom till BI-system till fräcka AI-lösningar. Både backend, frontend, databas samt cloud, och har 5 års ekonomiutbildning. Jag bjuder på 10 minuters gratis arbetskraft! :wink: haha Det bör inte vara mycket mer än någon rad kod mer än det ni redan har. Typ såhär:

[...]

rows = Databas.hämta("SELECT (username, shareId, numberOfShares) FROM ipo_tilldelningar WHERE numberOfShares > 0");
rows.forEach((row) => {
    börsSystem.tilldela(row.username, row.shareId, row.numberOfShares);

// Denna rad är ny!
    meddelandeSystem.skicka(row.username, `Hej! Du har fått ${row.numberOfShares} aktier. Grattis!`);

[...]
});

Jag kan ha förenklat lite och använt svenska ord istället för engelska för att alla här ska hänga med och tycka det är roligt, men ni hänger säkert med! :nerd_face:

8 gillningar

Fick tilldelning nu. För 2750 kronor…

3 gillningar

Står bara ansökan fortfarande på min :confused:

De tilldelade alltså ca 30% av det som var minimum för täckning?

Samma här fortfarande…

Har också fortfarande bara ansökan på min nu kl 0840

Samma här! :innocent:

Fick 50 aktier (2750kr), bara en bråkdel av vad jag ansökte om på ett antal konton. I vanlig ordning får man glädja sig åt fortsatt bra IPO-humör och hoppas på mer tur nästa gång :slight_smile:

1 gillning