Bosätta oss i Örebro eller Västerås?

Ja, mysig stad som gått upp sig mycket sen jag flyttade därifrån när det kommer till resturanger och uteliv t.ex. Områdena som @Hericson och @Karhj nämner är bra, men jag skulle vilja slå ett slag för att också titta på andra sidan stan i två riktningar, hjärsta kanske ända ut till mellringe, inte supermycket villor i det senare men finns några pärlor på äldre gator. Och i den andra riktningen lillån och hovsta, två störrebostadsområden som kan vara ganska prisvärda, de känns nog inte direkt centrala men bra förbindelser och förhållandevis nära till natur.

Liten generell kommentar är att jag upplever det som att örebroare som bor i en del av stan ofta tror att “man inte kan” bo i en annan del. T.ex. Adolfsberg och sörby som är lite äldre områden ibland ses som finare än lillån och hovsta. Men ganska få villaområden som inte är bra i min mening, är nog bra att känna in atmosfären i de olika.

1 gillning

Hovsta och Lillån är bra, går ju rätt snabbt ändå att ta sig in till stan både med bil och cykel där. De ligger ju också rätt om man tänker sig att åka till Stockholm eller liknande då det inte är långt till e18 och på ”rätt” sida stan för att snabbt ta sig dit

1 gillning

Precis, det kanske är bättre att utveckla det så, det är inte långt ifrån stan, det är mer känslan, och som du säger har det ju verkligen närhet till Örebros bästa transportväg e18, har man nära till den är inget långt bort.

1 gillning