Bra förhållanden för en springtur?

Direkt efter frukost, helst inte regn. Annars bara fälla ned pannbenet och ta sig över tröskeln. Man ångrar aldrig en springtur!

Riktigt fint att vara ute nu för er som kan ta en tur på lunchen (även om pannlampa och en kvälls- eller morgontur).

Man hinner bli lite frusen framför datorn på förmiddagen och sedan låta värmen komma åter inifrån när man tassar ut i höstskogen. Lunchen smakar extra gott därefter också :slight_smile:

Varför tiden efter måltid? Varför inte längre tid?

Dessutom, borde man lägga till vindstilla?

Sen tycker jag det kan vara rätt trevligt med sol under dagtid också och inte bara kväll/solnedgång, såvida målet inte är bästa tid utan bara trevlig löprunda.

Beror på typen av löpning men jag springer oftast lugnt (~5:00/km) och halvlångt (12-15km) så det funkar för mig. Men med lätt måltid menar jag verkligen lätt.
Ska jag springa fortare eller tajmingen för måltiden inte funkar så anpassar jag födointaget så gott det går. Jag kan springa en mil innan frukost eller efter en tyngre måltid med men det är inte lika trevligt.
När jag var ung kunde jag utan problem häva en hink makaroner och springa Coopers test en kvart senare, numera inte riktigt så…

Ok, för egen del äter jag som en orm. Kan ösa i mig mycket och sedan inget på lång tid. Och tiden för mat innan löprunda spelar ingen roll alls för mig. Antar att vi alla funkar olika.