Har precis samma. Vi hade klarat oss med 100, vilket vi valde först, men sedan plockades de lägsta hastigheterna bort succesivt och nu är 250 det lägsta möjliga.
Det finns konkurrenter med lite lägre priser men det är inte så stora skillnader. Lockpriser förekommer dock.
Hade mycket högre hastighet innan jag gick med i RT och såg över min ekonomi.
Hade följt min brors råd kring hastighet, men när jag under en vecka fick surfa på min mobils uppkoppling så insåg jag att jag hade för hög uppkoppling innan.
Spelar ändå onlinespel och streamar filmer dagligen, men det funkar toppen även på 100/100. Har märkt att ladda ner större filer tar längre tid, men inget som stör.
Jag minns fortfarande på 90-talet när det tog 45 min att ladda hem en bild på Brad Pitt. Så tycker det mesta känns magiskt fort numera, även om det kanske uppfattas som segt för andra.
Det är väldigt sällan vi nyttjar en högre hastighet så känns inte värt att betala för det. Det är ju trevligt med 1 Gb/s när man laddar ner ett spel på 70GB men det händer rätt sällan.
29 euro i månaden för 250/100 i Finland men jag måste ringa årligen och binda för ett år till, annars kostar det 35e i månaden. Vill gärna ha 500mbit ner men då kostar det 45 i månaden och jag har ingen bra orsak att motivera snabbare internet hemma…
I praktiken får jag ut 290/210mbit när jag mäter trådat till datorn på speedtest.net.
Edit. Min fiber är dessutom låst till denna specifika leverantör (hur det ens kan vara laglit?) Så man får väl bara lita på att priserna hålls rimliga
Tricket med Telia är att de efter 12 månader höjer till 599 SEK utan att säga något. Då ringer man till dem och hotar att säga upp det och säger att man kan tänka sig att gå på deras nykundserbjudande på 379 SEK/mån… Har fungerat fyra år i rad nu…
Företag: Bahnhof
Hastighet: 1000/1000 MB/S
Pris: Föreningen betalar ca 130kr/mån och lägenhet
Om man i Brf kan komma överens om leverantör så tror jag att man kan få ner priset väldigt mycket. Jag gillar Bahnhof men inte så mycket att jag skulle hållit fast vid dem om föreningen beslutat att byta leverantör