BRICS ett hot mot globalfond?

Man kan väl använda EU och euron i detta resonemang? Det är större delen av Europas demokratier som samarbetar. Vad finns det som talar för att Brics skulle göra det bättre? Speciellt då korruptionen är utbredd på ett helt annat sätt pga toppstyrda regimer.

Nej. Länder som Ryssland hade garanterat mått bättre av att skaka av sig regimen för gå med i EU och i förlängningen euron. Jag tycker alltid att det är lite kittlande att spekulera över en framtid då mänskligheten är så stabil att Ryssland, MÖ, Israel och Norra Afrika går med i EU. Pengarna läggs på att kolonisera månen och mars istället för att kriga mot varandra.

Jag vet, jag vet. Jag har alltid så svårt att hålla mig inom ämnets ramar. :joy:

5 gillningar

En artikel idag som bekräftar min syn på att BRICS inte är på väg att konkurrera ut Usa.

Det känns snarare som BRICS starkare land håller på att förstöras för dig själv genom deras “wolf warrior diplomacy”.

Tycker att det är en intressant fråga som inte fått något riktigt svar hittills i tråden.

Om vi gör ett tankeexperiment, att ditt framtida jag lyckats skicka dig ett meddelande tillbaka i tiden till just ikväll och mycket bestämt övertygat dig om att BRICS faktiskt går om Väst och det mycket fortare än vad någon kan föreställa sig och att du måste förbereda dig på detta ekonomiskt.

Med den kunskapen, hur ska man på bästa sätt redan idag preppa sin aktie-/eller fondportfölj? Vilka aktier och fonder bör man investera i?

1 gillning

BRICS är möjligen ett hot mot US dollarn men bra för guld.