Brittisk VPN för att titta på BBC

Hello,

jag måste fortsätta att titta på the Apprentice UK så jag måste skaffa en brittisk VPN. Gjorde en snabb googling och det finns mång att välja på. Jag orkar inte riktigt göra egen benchmark/undersökning. Jag är säker att jag kan få ett snabbt svar här. Vilken tjänst är bäst, vilken använder Ni?

/P

Avänder NordVPN sedan flera år tillbaks. Nöjd. Ofta kan man Google runt lite och hitta super rabatterade priser för 2 års prenumeration.

1 gillning

Jag kör PrivadoVPN och tycker det funkat bra i ett par år nu.

1 gillning

Använt PureVPN till att titta på Snooker via BBC i ett par år nu, fungerar relativt bra (ibland behövt slå på/av för att den ska hitta ny server för att de blockas ibland).

1 gillning

Jag använder OVPN och har testat en del andra men jag anser att OVPN är bäst.
Dem har VPN-servrar i 32 städer över hela världen bla. i UK.

Bästa jag provat också. Helt suverän svensk support.

1 gillning

Använder NordVPN och är mycket nöjd.

VPN är oftast i princip helt onödigt, så jag har inget. Vill jag vara anonym använder jag Tor.

Kan säga att jag inte skulle lita på att ingen läser av min trafik via NordVPN eller några av de billigare alternativen.
Lyssna gärna på “Bli säker podden” runt detta.Det jag skulle välja är hittills Mullvad men om en inte allt för lång tid kommer jag att rekommendera ett annat alternativ.
Tyvärr är det inte riktigt klart ännu men den tjänsten kommer att fokusera just på att kunna streama från utländska sidor och dessutom ge suverän support.

Exakt. Glömde nämna det. Jag har tom. fått hjälp av en av grundarna till OVPN fler än en gång.
Och det handlade inte om problem med deras tjänst utan ett specifikt problem jag hade på en av mina datorer.

Hur tittar du på BBC med Tor?

1 gillning

Jag kan inte komma på en enda anledning varför jag skulle vilja titta på BBC med Tor eller någon annan webbläsare.

Tråden handlar om hur man tittar på BBC med en VPN-lösning, men du kanske missade det?

2 gillningar

Läs om trådstarten.

Då inställer väl i alla fall hos mig varför du svarar i den här tråden. Sorry om min ton kan upplevas som hård nu men jag undrar ärligt vad ville tillföra.
TS “behöver” VPN för att kunna se på BBC och önskar få råd om lämplig tjänst.

3 gillningar

För de som vill lyssna på poddavsnittet jag skrev om ovan och är lite bekväma kommer här en länk .
Tyvärr har den podden haft ett avbrott sedan ett tag tillbaka men ska förhoppningsvis snart vara i gång igen.

1 gillning

BBC är duktiga på att upptäcka VPN trafik, tyvärr. Jag använder Mullvad som jag är mycket nöjd. Tyvärr lirar det inte på BBC, blir blockerad. Jag skulle rekommendera att du tar en VPN du vet fungerar, och inte tar en i mängden, hoppas någon här kan komma med ett bra tips.
Vänligen,

Farbror

1 gillning

Minst fyra av Mullvads servrar fungerar mot BBC:
gb4-wireguard
gb11-wireguard
gb14-wireguard
gb14-wireguard

NordVPN fungerar perfekt. Utan VPN påslagen:

Med VPN:
Spelar upp videon som den ska.

1 gillning

Vad bra, senast jag kollade så gick det inte. Tyvärr tror jag bara det är en tidsfråga innan de täpper igen det hålet, brukar vara så.