För egen del är det roligare att spendera pengar när jag vet hur marginaler och total spendering ser ut.
Man kan sätta mål och jobba för att nå dem.
Konsumptionen/investering blir mer medveten då är min erfarenhet.
För egen del är det roligare att spendera pengar när jag vet hur marginaler och total spendering ser ut.
Man kan sätta mål och jobba för att nå dem.
Konsumptionen/investering blir mer medveten då är min erfarenhet.
@SparsamNatur - Det du beskriver med ert kassablad är nästan exakt så jag och min sambo gör. Vi ville dela kostnaderna så att vi får lika mycket kvar varje månad, i kronor räknat, oavsett vem som tjänar vad.
Jag började med ett Google Sheets-ark för att räkna ut det, men det var bara jag som höll på med det. Min sambo var inte speciellt sugen på att sitta i ett kalkylark, och det kanske inte är så konstigt.
Har bakgrund som mjukvaruutvecklare så jag tänkte att det borde gå att göra om arket till en enkel webapp där vi båda kan ha koll. Sagt och gjort. Min sambo var dock ungefär lika intresserad av webappen som av kalkylarket…
Men nu sitter jag med en sajt jag lagt ner en del tid på och som löser ett problem jag tror fler har - speciellt det du nämner om att stödja olika ekonomiska konstellationer. Registrerade en domän och har putsat till den lite. Den heter likarika.se. Sidan kostar inget att använda och så tänker jag att det ska förbli.
Hade varit kul om om någon här vill testa och ge feedback!
Går inte skapa konto, varken manuellt eller med Google, annars såg sidan trevlig ut. Men jag är inte direkt ute efter “dela lika” funktionen men den kanske går att jobba sig runt.
“Failed to create record”
Alternativt “ gick inte logga in med Google” eller vad det står.
@Jeesper Sorry, såklart lyckades jag sabba inloggningen när jag gjorde en uppdatering.
Det ska fungera nu, så testa gärna igen ![]()