Tack för era kommentarer!
Jag kan väl tillägga att jag även har 250tkr på sparkonto+ på avanza inför ev bostadsköp.
I den lilla stad vi lever i räcker det gott och väl till kontantinsatsen (250’ var).
Jag känner till hink-principen men har svårt att motivera 60/40 i mellanriskhinken (mina 10 fonder) på vad jag anser så pass lång sikt.
Dock kan en viss del säkert vara motiverat, frågan är bara hur mycket