“Vill påpeka att allt jag sagt är totalt påhittat då jag inte kan avslöja de exakta detaljerna. Därav har jag även gjort denna anonyma användare”
För en sekund tänkte jag att du var @janbolmeson och fick upp en massa roliga scenarion i huvudet ![]()
“Vill påpeka att allt jag sagt är totalt påhittat då jag inte kan avslöja de exakta detaljerna. Därav har jag även gjort denna anonyma användare”
För en sekund tänkte jag att du var @janbolmeson och fick upp en massa roliga scenarion i huvudet ![]()
Skriv en lista på för och nackdelar med din nuvarande arbetsplats och roll. Vikta gärna de olika argumenten och bestäm sedan. Om du väljer att stanna kvar bör du acceptera läget och inte gräma dig i onödan.
Personligen hade jag aldrig stannat kvar på en arbetsplats där jag skulle känna mig bedragen/lurad/inte nog uppskattad oavsett om jag fick ta ett steg “neråt” i lön och förmåner eller inte, men här måste du bestämma dig för hur viktigt det är för dig.
Varför har de en stor ekonomisk vinst i det? Verkar som din lön redan är “bra”, skulle nya befordran automatiskt innebära högre lön? Har ni diskuterar även lön för nya tjänsten i samband med att det diskuterades?
Ett tips från en gammal man: blanda ALDRIG in känslor i jobb, never. Det är som att kissa på sig, varmt och skönt i början men blir snabbt kallt och klibbigt.
Du vinner inget på att “ge igen” och du bränner bara broar helt i onödan. Även om det är ett litet bolag så kanske någon av dina kollegor blir din chef en dag, hur skulle det kännas då?
Väldigt ofta, iaf. enligt mig och de jag känner är inte gräset automatiskt grönare på andra sidan.