Censurerat inlägg

Angående inlägg med länk till satir med seriöst innehåll från holländska public service, lite motsvarande Svenska nyheter i svenska public service.

Mycket märkligt att mitt inlägg flaggades och censurerades då det skrivits mycket mer i andra trådar om Trums behandling av bland annat Zelensky, men även hur han använder härskartekniker, utpressning och mobbning mot alla som inte tycker eller gör som han vill. Och hur detta påverkar människor, folk och länder.

Och detta gestaltades med satir av holländsk public service, ungefär motsvarande programmet Svenska nyheter. Med att visa hur en person i en trafikolycka ska avkrävas tacksamhet, pengar etc, och att ambulansförarna sedan lierar sig med bilföraren som körde på människan.

Men tydligen ansåg någon/några, precis som Kina ville med ett inslag om Kina för något år sedan, att kritiken satiren gestaltade är för stor så att det ska censureras.

Detta trodde jag inte om detta forum. Ingen medlem är utpekad. Och det postas många gånger länkar till olika typer av satiriska videoklipp om börsen, politik och annat.

Är det verkligen censur à la modell Kina vi ska ha på detta forum.

2 gillningar

Om jag minns rätt så var det en ny tråd med ett Youtube-klipp som postades utan förklaring och utan diskussionsunderlag. Jag har inte en aning om vad det var för innehåll i klippet men det här är ett diskussionsforum så någon form av egen reflektion eller fråga kan man nog förvänta sig. Förslagsvis mening eller två som tydligt sammanfattar vad klippet handlar om.

7 gillningar

Ibland kan en bild (video) säga mer än tusen ord. Trodde därför inte det skulle behövas.

1 gillning

Nu såg jag inte ditt inlägg. Men om man postar en länk till en video utan någon frågeställning eller beskrivning, så kan man få se lite vad som helst om man väljer att klicka på den.

Finns rätt mycket konstiga videos där ute. :see_no_evil:

Så lite övertydlighet är najs, alla är inte synska och fattar allt man menar, men inte skriver. :blush:

1 gillning

Det stod naturligtvis en liten rubrik till videoklippet. :slightly_smiling_face:

Men, som sagt.

3 gillningar

Det tar tid att titta igenom en video för moderering, så var det låg kvalitet på posten i övrigt (ingen summering, inget diskussionsunderlag eller motivation till länken) så kan jag förstå att det togs bort.

Nya trådar som enbart innehåller en länk tas (ofta automatiskt) bort i många forum, eftersom spam ofta ser ut så.

3 gillningar

Det är man naturligtvis fri att tycka. Allt är dock inte alltid som man önskar. Och man behöver ju inte läsa eller kolla videoklippet.

Framförallt bröt det inte mot någon regel och borde inte ha censurerats, vilket var ämnet för det här inlägget.

Bra sammanfattning av ärendet. Den här gången blev det inte som du önskade. Stänger denna tråden nu.

8 gillningar