CTEK introduktion

Jag har tecknat en relativt stor post :slight_smile: Är väldigt positiv till denna IPO, ytterst få saker som sticker i ögat.

Skulle vilja ha lite tydligare finansiella mål från bolaget, samt att jag inte är helt glad i kapitalstrukturen idag, eller ens målen framöver avseende skuldsättning.

En annan risk är allmänna börsklimatet som surnat något senaste veckan.

Försäljningen kvartal till kvartal ser lite skum ut nu, jag gissar på Corona-effekt. För en teckna-sälj bör detta inte vara ett bekymmer, men med en längre horisont kan jämförelsetalen se svåra ut för 2022 :slight_smile:

2 gillningar

Tack!
Skall bli mycket intressant att följa detta bolag på sikt.
Paradigmskiftet av elektrifieringen har precis börjat, det tog sju år att gå från häst till 100% bil på NewYorks gator.
Vi är bara i början av en ny teknologi.
Jäklar vad detta är spännande

1 gillning

Det blir troligtvis annat ljud i skällan när man inser att den är grovt övertecknad och det inte blev någon tilldelning denna gången heller :joy:

2 gillningar

De har begränsat till en anmälan per kontotyp per person.

Felpostat inlägg.

Måste skaffa fler ungar helt enkelt :joy:

1 gillning

Jag har tecknat med 3 konton på Avanza, men om det stämmer att det är personnummer som räknas så var det ju fel val att sprida ut pengarna över 3 konton.
Vi får se helt enkelt, det är väl inte så troligt att man får någonting i alla fall, läste att det var övertecknat redan efter någon dag.

Jag tror det brukar vara olika “kontotyper”. Dvs ISK, KF, AF, TJP, IPS osv tror det finns en till också :thinking:

1 gillning

Ja, man undrar ju. Jag har personligen aldrig hört någon påstå att de har fått tilldelning på fler än ett konto på samma personnummer.

1 gillning

Jag får ofta tilldelning på flera kontotyper i mitt eget namn.
Brukar söka via Avanza och minst tre, ibland upp till fyra olika kontotyper.

2 gillningar

Att man får tilldelning på både ISK och KF på samma bank händer då och då, likväl som att man får tilldelning på flera banker samtidigt.

Det är i och för sig en tolkningsfråga om en KF och ett ISK som disponeras av samma person har samma personnummer.

2 gillningar

Där ser man! Trodde inte alls det fungerade på det viset. Då ångrar jag att jag inte sökte från flera konton jag också.

Vi tecknade, jag och min fru - eller rättare sagt, jag tecknade på mitt och på min frus ISK hos Avanza.
Skulle vara spännande att se utfallet.
Är det OK att alla som vill redovisar hur det gått?
Vi har väl resultatet i morgon bitti.

2 gillningar

Ja det skall bli spännande att se utfallet samt kursrörelsen.

Evergrande höll ju på att “förstöra festen” men nu är vi väl tillbaka på samma nivå som för någon vecka sedan.

Garo har ju varit en extrem raket, även om det bolaget som CTEK bara har elbilsladdningen som en ännu liten del av total verksamhet.

Garo har
P/S-tal
8,29
vi får se var CTEK landar.

Kan någon P/S talet för IPO kursen för CTEK?

1 gillning

ctek

oms 2020

706 milj

42 359 550 aktier
49 292 936 max i samband med ipo

69 kr ipokurs

2922808950 kr börsvärde

ger

P/S 4,817

dvs möjlighet till +72% om man når GAROs P/S värdering

2 gillningar

Någon som fick något?
Hade tecknat 700st på 3 olika konton men fick inget

Tecknade på 3 konton. Ingen tilldelning :confused:

Samma här, tecknade för 150/150/100, fick inget.
Tre olika personnr

EDIT: Hade sett fel.

Tecknade 250/250, fick 50 på båda.

1 gillning

Fick ingenting!