CTEK introduktion

Tecknade på 7 konton. Ingen tilldelning :frowning_face:

Mn fru fick 50.
Jag fick 0
Kommer inte ihåg hur många tecknade, men det många i alla fall

Ansökte på 8 konton. Fick inget.

Tecknade på 6 konton fick 50 aktier. Sålde på 130

Sökte på 2 konton, fick 50 aktier på ett konto. Tråkigt nog på ett AF-konto så det blir en hel del skatt, men hellre det än ingen tilldelning!

3 konton, ingen tilldelning

Sökte 250 på två konto, ISK+KF. Fick 50 på båda och blev besviken att jag fick så lite tills jag läste de andra kommentarerna och blev istället glad!

Då har dagens tur säkert tagit slut… Och beslutet att bara sälja hälften i början av dagen blir fel.

2 gillningar

Sökte på totalt tre konton: två ISK och en KF. Fick tilldelning (50st) på KF. Sålde på 126. Grattis till alla som fick!

+4000kr på 50st. Alltid något och bra återhämtning efter veckan :sweat_smile:

1 gillning

Sökte på 3 + 3 konton på mig och frun. Fick 50+50 :+1:

1 gillning

Tecknade på 4 konton, tilldelning på ett konto (50 st).

:slightly_smiling_face:

1 gillning

Fick även 50 tilldelat (sökte 100).

Hur tänker ni som fick tilldelat? Sälja nu under hypen eller sitta på dem?

Att söka lite större poster verkar hjälpa föga. :frowning:

Inte i denna rundan. Sökte totalt många olika poster, totalt över 200 000 SEK och fick inte tilldelning på ett enda konto (sökte 10+ konton).

1 gillning

Har någon köpt i efterhand och kommer behålla dessa aktier?

Ingen tilldelningtyvärr. Köpte ett gäng under dagen för att ha i “långsiktiga lådan”.

Tecknade 1000 på ett konto, fick 50. Sålda under dagen.

Sökte 150 (ISK) + 50 (KF) och fick 50 (ISK); bägge på Avanza. På fintwit var det någon som fick flera tusen och tjänade 100 tkr på dagen, tydligen på Swedbank. Kanske var det mer generöst där? Någon annan som sett ett sånt mönster vs Avanza?

Det är mycket BS på sociala medier.
På finanstwitter gör man jättevinster, men någon förlust syn sällan till.

3 gillningar

Ja urvalet är såklart skevt i det att förlorarna sällan skriver, men jag tror inte denna aktuella användare skulle hitta på tilldeningen. Det är ganska vanligt att det förekommer variation i tilldelning där vissa får och vissa inte, och det finns ibland mönster som kan vara värt att få insikt om för att lyckas bättre framöver. Men du har såklart all rätt att avstå. :slight_smile:

Frågan kvarstår till de som är intresserade av att hitta ett sådant mönster: har någon annan sökt på Swedbank och fått tilldelning? Eller sökt både Swedbank och Avanza och sett någon skillnad?