Züjbärtruckägare verkar ha så god smak:
![]()
Züjbärtruckägare verkar ha så god smak:
![]()
Måtte den aldrig godkännas för att köra på svenska vägar.
The Cybertruck — an almost 3 ton vehiclewhich is apparently allowed to drive itself — has never passed independent crash testing by the National Highway Traffic Safety Administration, and has refused to release its in-house safety testing data, which means other drivers and pedestrians are in the dark as to its safety.
The tacky EVs have been a source of controversy for just about everyone, owing to their apparent lack of crumple zones, hazardous self-driving software, batteries that catch fire, and a small problem where the things brick in the middle of the highway — and that’s just a tiny sampling of the many issues reported with Musk’s cyberpunk fantasy car.
Generellt kan vi säga att vi inte gillar Musk och inte vill ståta med att vi äger en av hans produkter. Lycka till med ditt köp.
Musk och hans Doge verkar verkligen ha fått ordning på slöseriet.
![]()
(Måste ju vara fejk? Snälla?
)
Tyvärr inte fejk. USA är numera en riktigt bananrepublik med öppen korruption. Det är väl klart att president Musk gynnar sina egna bolag.
Nej, tyvärr. Det verkar inte bättre… När de sedan blev påkomna så ändrade man minimalt i dokumentet. ![]()
Helt otroligt vilken skala av korruption man har öppnat dörren för med några beslut:
Sovereign wealth fund, min gissning är att man trycker in stora summor i denna fonden som sedan används till investeringar i företag med koppling till regimen. Skillnaden mot en federal budget är att den som styr fonden styr pengarna förmodligen med bristfällig insyn (min gissning).
Trumps crypto valuta: t.ex. om Trump vill ha några miljarder från Saudiarabien under bordet? En investering i krypto valutan bara så är pengarna anonyma.
Man har ju avslöjat en del konstigheter också. Nu var det tydligen så att Department of Defence betalat Reuters $90M för “LSD”, Large scale social deception.
Det finns ju ett sätt att avgöra ifall detta är ett sjukt påhitt eller sant; har den storskaliga sociala uppfattningen av Musk, Trump m.fl. f.d. vänstermuppar förändrats i takt med att de “tömmer träsket”? Om ja ligger det nog något i fyndet.
I så fall kan man ju undra vilka fler publikationer som sysslat med “LSD” på uppdrag av DoD de senaste åren. Länkar och artiklar har ju förekommit i tråden hittills.
Man kanske borde provköra bilen själv istället för att läsa recensioner från “pålitliga” medier, tänker jag ![]()
Men var? På Revingeheds övningsfält? Det är ju inte så att måtten är särskilt lämpliga i stadstrafik. Fickparkera den i ett P-hus byggt på 70-talet vettja. ![]()
Jag är nyfiken och frågar därför: Fortfarande? ![]()
Vad vi tycker? Nick är iaf inte nöjd:
Är mest förvånad att de ens lyckats sälja några ”Delicatobilar”. ![]()
Dom säljer nästan inga CT alls. En total flopp. Så går det när Musk får bestämma för mycket.
Enkelt att se försäljningen i rapporterna där CT faller under “other models”.