Men provar du det tillräckligt många gånger stöter du till slut på din överman. Och då menar jag inte någon som ser stor och elak ut, kan lika gärna vara den (till synes) timida tanten som låter dig smaka på sleven.
Eller så gör man bara rätt för sig från början så behöver det aldrig gå så långt. Verkar vara en mycket enklare lösning på samma problem
Mvh
Fredrik
Håller med till 100%. Om man behandlar folk schyst istället för att försöka pungslå dem blir det mycket bättre i längden.
Inser att min lokale däcksnubbe är väldigt rimlig prismässigt, åtminstone sist jag var där…
Säger du samma sak till banken när räntorna stigit med 300% eller till elbolaget?
Om dom ska få höja priset och få betalt varför då inte även en bilverkstad?
Mvh
Fredrik
Det där får man ta i tinget om man inte är överens. Kan nästan lova till 99,9% att motparten kommer hävda att den fick ett pris angivet vid bokningen, som kommer vara skrämmande lika priserna denne fått som offerter från andra firmor för att stryka sitt påstående.
Han skrev 20 tums däck så tog i lite i priset. Men oftast är det så att dom med låga/bra priser aldrig har lediga tider. Och dom med höga priser är enkla att få tid hos. Oftast är det dom som är dåliga på att planera som hamnar i klorna på sånna som mig. Dessa är även dom som klagar och gnäller mest så man lär sig att sluta lyssna.
Det finns en marknad för högt timpris och hög tillgänglighet. Denna marknaden är lönsam och där man hamnar om man tar dåliga beslut eller inte sköter sin planering 
Mvh
Fredrik
Ja alltså om han har ljugit hade jag spöat på honom och tagit bilen hem utan att betala. Men nu förstod jag ts som att pris aldrig diskuterades och då får ts stå sitt kast. Är ts inte nöjd får ts byta verkstad efter detta som det ska fungera i en marknad som är fri.
Mvh
Fredrik
Aha, är du en av “dom där”.
Jag kan absolut fatta att det finns en hel del udda kudner därute också.
Japp jag måste nog vara en av dom;) ne men vi fick jätte mycket jobb där vi var dubbelt så dyra men kunde fixa problemet samma dag istället för. Kanske efter midsommar 2032 
Mvh
Fredrik
Byte sommar → vinter 4 däck 250 kronor totalt i början på November.
Då var det kompispris;) även 15 tums däck på plåtfälg tar 20-40 min med allt. Ingen rolig timpeng för den snubben.
Mvh
Fredrik
Mer rimligt. Jag byter iofs själv, så det är mer ett terapeutiskt jobb och ger lite extra koll på bromsar etc när man ändå är där.
Spontant borde omkrängning och balansering kosta ca 1700-2200kr per uppsättning. förvaring är allt mellan 1000-2000 standard där jag bor.
3000kr för 8st omläggningar inkl hjulbalansering och förvaring av 4 hjul är ett riktigt bra pris, låter som att dom missat en del av jobbet.
Tror bestämt du pratar om hjuskifte, inte att kränga däck som diskuteras här. Hjulskifte för 250 är rimligt, kränga 4 däck för 250 kronor skulle vara grovt billigt och inget man går runt på om man inte sålt däcken med rejäl marginal först
Betalade 100kr per däck för krängning, balansering och skifte sist jag betalade för den tjänsten. Nu tar de säkert 150kr per däck.
Länka gärna till den verkstaden, gör ca 4-5 omläggningar per år, skulle nästan spara mig kostnaden av en uppsättning gummin:)
hade du med dig däcken, eller köptes de där? kränga däcken kan de göra gratis där jag bor, om man köpt däcken av dom…
Hade med mig egna däck. Skulle aldrig betala överpris för gamla torrspruckna lokalt 
Våra verkstäder här skulle behöva lite konkurrens (eller sluta betala skatt kanske…) hör jag.
Vart så less senast med alla marginaler och priser på krängning att jag började googla på att bygga en krängställning hemma av ren princip. Har säkert krängt 100 mc-däck genom åren, hur svårt kan det vara, lite blodiga knogar bara (famous last words)