Du kan gärna få tänka ut olika sätt att relatera till EHM och AMH med mera, men jag kommer nog inte ha så mycket att bidra med. Lite därför jag inte är så sugen på just det, men mycket möjligt att andra är! Plus att jag är nyfiken på varför de stora aktörerna jag nämnt just gjort de val de gjort och hur det hänger ihop med deras gamla lojalitet mot EHM. Jag försöker hålla mig inom ramen för vad jag vet jag kan
.
De säljer de produkter som efterfrågas. De skiter väl i EMH?
Så lära sig något nytt är inte intressant?
Kör igång om du har lust. Jag säger bara att jag inte kan bidra så mycket till en sådan diskussion. Inget sagt om att jag inte vill eller kan lära mig, för det vill och kan jag.
Jag förstår inte riktigt detta med att ta bort ”fossila företag”. Ska vi på allvar ta bort de som genererar stora utsläpp i sin värdekedja så får vi ta bort väldigt många företag!
Tagit bort personlig information.
Må så va det får man gärna göra om man känner för det men poängen med “index” är väl att köpa hela “haystack” som Boogles sa.
Det är generellt alldeles för mycket petande/ändrande av index för att kunna framstå som PK och sälja fonder med något högre avgift.