Fast varje Netflix-konto betalat för antingen 1, 2, eller 4 skärmar åt gången. Jag är övertygad om att Netflix är medvetna och att det är inbyggt i priset.
Från Netflixs-villkor,
4.2. Netflix-tjänsten och allt innehåll som tillhandahålls genom tjänsten är endast för din personliga och icke-kommersiella användning och får inte delas med personer utanför ditt hushåll. Under ditt Netflix-medlemskap beviljar vi dig en begränsad, icke-exklusiv och icke-överlåtbar rätt att använda Netflix-tjänsten och Netflix-innehåll. Med undantag för ovanstående rätt, kommer ingen rättighet, äganderätt eller intresse att överföras till dig. Du samtycker till att inte använda tjänsten för offentliga visningar.
All delning av tjänsten utanför hushållet bryter mot användarvillkoren.
Ps, tycker annars om denna del i villkoren speciell inom detta ämne.
6.2. Material som inte har efterfrågats. Netflix tar inte emot material eller idéer för Netflix-innehåll utan föregående förfrågan, och ansvarar inte för likheten i något innehåll eller program, i något medieformat, med material eller idéer som skickats till Netflix.
Orkar inte riktigt läsa avtal nu, men gissar på att det är “inom familjen” eller liknande som avses. Att man har ett gemensamt konto i bekantskapskretsen är nog inte riktigt avsikten. Så då blir det väl i princip illegal iptv. Men svårt att stoppa utan att göra kunderna arga och så länge det kommer in pengar ändå låter nog tjänsterna detta fortgå.
Inte förvånad över att det står i villkoren, det var inte min poäng. Min poäng är att Netflix inte bryr sig om ett konto används i Luleå för att en halvtimme senare användas i Köpenhamn. Det finns mer att göra för att förhindra att paragraf 4.2 bryts utan att spendera alltför mycket resurser på det och därför tror jag Netflix helt enkelt låter det ske och prisar in det i sina medlemskap.
Jo, men om man gör något medvetet som bryter mot regler/villkor så gör det inte ok. Sen att alla andra kunder behöver betala högre avgift för att visa ser det som en rättighet att bryta mot villkoren gör det absolut inte ok.
Frågan är om dagens lagstiftning kring kortdelning förbjuder detta eller om vi inom något år ser nya regler inom området.
Visst, men Netflix förlorar inga pengar på det är väl slutsatsen av vad jag tror.
Nej, bara alla andra kunder som inte bryter mot villkoren om din tes är korrekt.
Många i min närhet kör på iptv. Kostar 1000:- per år, man får alla kanaler i världen och alla nya filmer. Mina bekanta kollar mycket fotboll, vill man se från alla olika ligor och champions league utan iptv får man ju betala tusentals kronor i månaden. Väldigt lyckat köp tycker mina bekanta 
Hur många av dem tror du skulle betala “tusentals kronor” för att få alla kanaler om de inte kunde använda IPTV för 1000kr?
Ingen tror jag. Cmore, viasat osv osv, blir dyr månadskostnad
Jo jag tackar… Betalar ju en fin slant för Discovery+ (allsvenskan/OS) och Viaplay (MLB/NFL och viss vintersport). Är intresserad av golf och motorsport också men har avstått dessa pga kostnaderna.
Ja då skulle du ja haft iptv helt klart. Men jag vet inte hur det ligger till om det är olagligt eller? Vet ingenting egentligen
Att köra IPTV utan att betala till t.ex. Allente eller dylikt lär vara olagligt i Sverige.
Att dela ett streamingkonto inom en liten kompiskrets är nog mer av en gråzon.
Jag kör dock endast legala abonnemang och streaming inom familjen. Däremot om jag inte kan göra en deal när mitt rabatterade pris upphör så skippar jag det nog helt och går på fler matcher fysiskt. För både NFL och MLB så finns ju amerikanska alternativ som inte är så blodigt dyra.
Har ett par gånger lagt pengar på ett årsabonemang för typ allt genom Aliexpress på black friday. 150kr för ett år alla kanaler. Har funkar riktigt dåligt. 
Men också insett att jag sitter och zappar de första veckorna, sedan hamnar jag återigen på de kanaler som jag vanligtvis kollar på. De som ingår i lägenhetens avgift.
Piratkopierade också mycket film & musik i min ungdom.
Samt att min far körde med pirat-kort för alla kanaler.
Tycker att priserna är helt bananas på allehanda abonnemang. Men också insett att vi så extremt sällan kollar på vanlig TV. Så nu får Netflix och HBO räcka.
Att änvända och betala för illegal IPTV är inte straffbart.
Däremot att tillhandahålla tjänsten och ta emot pengar är väldigt olagligt.
Det är ju en utbredd åsikt i denna gruppen att skatterna ska vara låga och var och en stå för sina egna kostnader så mycket det går.
Då kommer ju nästa fråga vem ska betala för film sport på tv om alla tittar illegalt ?
Stämmer troligen inte även om risken att åka fast är extremt liten,

Källa, Internationell tv-liga sprängd – svenska sajten drog in miljonbelopp | SVT Nyheter
Ingen, så då kan de sluta producera det som inte efterfrågas av kunderna till det priset som de säljs för.
Jag har ingen tv ens en gång. Ändå ska jag betala för att svt ska producera en mängd underhållning jag inte konsumerar.
Var inte anledningen till att det hamnade på skattsedeln pga att många inte betalade fast dom tittade ? Inte rätt för dig som inte använde tjänsten.
Många verkar ju tycka sport är för dyrt köpa legalt men ok köpa illegalt
Tycker man en vara tjänst är för dyr avstår jag ändå från den , jag stjäl den ju inte
Då är lösningen att lägga ner tjänsten. Inte tvinga folk att betala oavsett om de använder tjänsten eller inte…