Binance är inte ett seriöst företag. Med tanke på den likviditetskris som kryptomarknaderna har just nu så skulle jag hålla mig långt borta från att sätta in riktiga pengar där. Vem i hela friden köper ett “Binance Coin” för tusentals kronor? Det är ett uppenbart pyramidspel.
Räntan du får är ju dessutom i dessa coins, så 100% pyramidspel. Så du får ränta i deras shitcoin för att hålla densamma, och på det viset driva upp efterfrågan och därmed kursen. I alla andra sammanhang kallas det pump and dump, men bara för att det är ”blockchain” så är det helt plötsligt okej.
Hej Simon,
Jag har nu 4,25% cashback så ca 11000kr behöver jag handla för på kortet varje månad för att komma upp i 500kr. Jag betalar 29kr för rocker varje månad för deras plus tjänst. Då får jag också sparränta 1,15% just nu.
Man ska väl vara medveten om att cashbacken kan sänkas längre fram men just nu kan inte jag hitta något bättre allternativ.
Vi är en barnfamilj med 2 barn så det blir en del handling varje månad 
Okej men du startar ju inte med så hög återbäring, man börjar med 0,25%. Är villkoret att värva vänner eller liknande ? Annars va det ju mycket bra återbäring & deal.
Precis, du får bjuda in några vänner så är du snabbt uppe i några procent. Just nu får de du bjuder in 250kr att handla för, gillar man det inte så kan man bara avsluta.
Det är inte bara cashbacken jag gillar med kortet utan även reseförsäkring, sparränta, inget valutapåslag mm.
Har haft kreditkort de senaste 15 åren och som sagt är det viktigt att betala varje månad. Det är dock inget problem eftersom det görs automatiskt. Kortet är knutet till mitt pensionskonto där jag bor (utomlands), med 2% återbäring på allt, ingen begränsning på vad/hur mycket man kan köpa, och ingen årsavgift, som då går direkt in på pensionskontot. Kolla det finstilta innan du ordnar nytt kort, finns många kort med olika sorters begränsningar.
Precis exakt samma lösning här. Jag gillar en klumpräkning på månadsbasis då den ändå skiftar ganska lite i storlek. Dessutom får jag poäng hos SJ, som jag ändå utnyttjar frekvent.
Tycker rockerkortet debitkort funkar smidigt men verkar svårt att bjuda in bekanta, vänner av typ 10 Pers har bara en velat ha trots att de får 100 kr i appen och 0,25% cashback, de flesta tror det är pyramidspel.
Om nån vill ha en länk skriv ett pm till mig.
Rockers cashback är inte direkt jämförbar med andra aktörer just på grund av att den är baserad på värvning, vilket också gör att du måste deklarera all cashback och betala 30% skatt på den. Deklareringen sker inte helt automatiskt heller från vad jag förstår, och maxgränsen är alltså 350kr och inte 500kr när man räknar med skatten.
Deras höga sparränta på kapital upp till 50000kr är rätt meningslös med, för skillnaden blir så liten när det bara gäller på 50000kr.
Rocker är bra men alldeles för komplext och rörigt erbjudande för en som inte vill värva in andra i förvirringen (t.ex. jag)
Jag har länge velat säga upp mitt kreditkort och bara köra Visa Debit men jag har svårt att se hur det skulle fungera… Tittar jag några år tillbaks så minns jag flera tillfällen var de har vägrat Debit (Hotell, hyrbil, coronatest etc.).
MEN, de har även vägrat kredit på bensinstationer utomlands och jag har då varit tvungen att betala med debit eller cash av någon anledning.
Jag har både debit och kredit, men använder bara debit när det gäller vardagsekonomin. Kredit används när jag reser utomlands och hyr en bil eller liknande.
Tjena. Hur upplever du att FLEX fungerar jämfört med att du tidigare använde MORE? Jag har idag re:member Mastercard men funderar att gå över till FLEX.
Hej Tony,
Flex har en del bra rabatter i onlinebutiker, men det är ju sällanköp. Så jag tycker inte det ger så mycket.
Jag har själv gått över till Nordeas Everydaycard och det tycker jag är perfekt med bonus på alla köp tyvärr avsaknad av Apple Pay och App men det är klart bästa kortet ändå är min mening.
Med vänlig hälsning, Mattias
Vilka kreditkort använder du då?
Har också Nordeas Everydaycard. Tar alla utgifter jag kan på den och betalar i slutet av månaden för cashbacken. Det jag gillar mest med den är att man får cashbacken på ALLT istället för bara i nätbutiker. För man handlar faktiskt mer offline än online. Kombinerar nätköp med Refunder och cashbacker.se bonusprogram ( behövs ej kort för det). Cashback utan kort är lite lägre, men de 1-2 procent skillnad vägs upp av mycket större valfrihet. Som sagt, SÅ mycket handlar man inte på nätet.