Deklaration, Saldo Bank

Är det någon som haft fasträntekonto på Saldo Bank? De drar inte skatten direkt men ska skicka uppgigter till SKV. Ändå står det 0 kr i deklarationen…

För mig har Saldo skickat rätt uppgifter till Skatteverket: xxx kr i erhållen ränta och 0 kr i avdragen preliminärskatt.

Edit: Ursäkta, jag kollade fel. Även för mig har Saldo angett 0 kr erhållen ränta så jag får därför själv lägga till det verkliga räntebeloppet jag erhållit från dem.

Jag har det. Uppgiften var inte med i pdf som kom via Kivra men hade lagts till när man loggade in för att lämna in deklarationen. Saldo har antagligen lämnat kontrolluppgifterna till Skatteverket för sent. Tur att de gjorde det för jag hade annars missat att deklarera det.

1 gillning

Kollade just och samma sak för min del, korrekt siffra för erhållen ränta tillagd 2026-03-10. Tack för info!

Då är det bara räntan från Multitude Bank som behöver läggas till manuellt för min del :slight_smile:

Hur gör man det?

På webben så går du in på sidan för att ändra inkomstdeklaration, sen väljer du Ränteinkomster, utdelningar m.m, p. 7.2, och justerar siffran. Under övriga upplysningar kan du skriva varför/vad du ändrat (dvs Typ “Ränteinkomster Swedbank 200kr, Slöa banken 5000 kr”)

2 gillningar