Jag kanske är naiv nu, men jag kan ju konstatera att omvärlden inte talar för börsens fördel just nu. Inflatiion, stigande räntor, uttalanden om minskade stödköp och dessutom har vi haft osäkerhet kring Corona och nu krig i Ukraina med kärnvapenhot. Det vi ser är masspsykos på världens marknader - alla olyckskorpar som inte tror på Storskogen - tror ni inte heller på Kinnevik? De har tappat 45 procent sedan årsskiftet? Storskogen -60 %. Det finns rätt så många aktieexempel idag som vandrat en liknande väg. Samtidigt pratar vi om en tillfällig topp i Storskogenaktien, kanske mycket pga intresset av en nykomling på börsen, så toppnivån är kanske inte rätt jämförelsenivå. Storskogen består ju dessutom inte av en idéburen affärsidé som man investerar i, eller ett enskilt produktionsbolag. Storskogen består av många olika bolag och risken är därmed rätt så liten givet att världsekonomin inte går under (vilket masspsykosen på börserna verkar tro). Jag sitter still i båten och ger det några år.
6 gillningar