Den känslomässiga portföljen | Insikt om att jag tagit fel storlek i en position, inte pengamässigt, men känslomässigt

Hej @janbolmeson , förstår fullt att detta har blivit emotionellt jobbigt.
Som @JohanE skriver, du är väldigt öppen om riskerna, att alla tar sina egna beslut. För mig är detta väldigt tydlig. Det är jag som har ansvar för mitt liv som helhet, inte någon annan. Bara du inte känner ansvar för våra liv också, då börjar man bära på alldeles för mycket. Du bryr dig oerhört mycket om hur det går för oss andra, du är genuin, öppen och tydlig i vad det är du försöker göra här. Det är därför jag är Patreon medlem till exempel. Alla underbara saker du och andra organiserar där är bara bonus för mig. Jag vill bara stödja er som lägger hela själen i detta.

Tänk om vi kanske bara får leva ett liv och vi har inte en aning hur länge vi har. Tänk om vi får spendera vår energi på saker som verkligen är viktiga för oss där vi försöker att göra en maximal positiv skillnad för andra och oss själva. När vi kan leva livet fullt ut och är öppna över detta (många kan lära oss av dig här) är vi maximalt sårbara men inte en möjlighet att vi kan titta tillbaka på livet och inte kan finna den ultimata ro i att vi har försökt till 100%.

Sedan tror jag att lekhinken har en annan betydelse för andra. ÄR det inte underbart att vi är olika? För vissa är det bara en distraktion från maximal potentiell avkastning och för de flesta av oss kommer det förmodligen minska den absoluta avkastningen om man räknar i pengar. Vi är olika och har andra värderingar. För mig, som @tankespjarn också var inne på (fast du uttrycker dig bättre än jag), handlar det om att lära mig utveckla mig och att ha roligt under tiden. Visst, det har inte gått så himla bra än så länge för storskogen aktien. Jag bryr mig noll om vi ignorerar egot. Lär mig massor under tiden. Mitt ego tror ändå jag kommer överavkasta, att det är viktigt att jag har rätt, men egot får leva någon annanstans.

En sak som jag själv tycker är oerhört viktigt i detta forum är att vi försöker bygga (positivt, med kärlek) oss framåt och inte bryter ner (negativt, visa att andra har fel). Och det är utmanande i denna polariserande tid. För att utom vårt ego är det inte en själ på världen som bryr sig om man har rätt eller fel. Jag försöker kontinuerligt bli bättre på detta.

Önskar alla en underbar helg!

5 gillningar