Neo, dvÀrgvÀdur
Inköpspris: 250 kr (2011).
FörsÀkring: ca 600 kr/Är.
Hö: 179 kr/mÄn.
SpÄn: ca 80 kr var tredje mÄnad (stor hÀstbal som stÀlldes i kÀllaren).
Utrustning: ca 1000 kr.
Kaniner Àr det bÀsta som finns!
Och ganska billiga i drift, i varje fall sÄ lÀnge de Àr friska.
TyvÀrr blev Neo sjuk 2019, tandproblem som inte tÀcktes av försÀkringen. SÄ de sista Ären med honom var lite dyrare, men vÀl vÀrt varje krona! Ett akutbesök kostade runt 3000 kr, övriga veterinÀrbesök runt 1200 kr (typ tio stycken totalt). Blev ocksÄ övertalad att göra en röntgen som kostade 5000 kr, de ville inte skriva ut medicin annars (fast resultaten pÄ röntgen bekrÀftade bara vad de redan visste, sÄ vet inte riktigt vad det var för vits med det egentligen). Medicinen gick pÄ ca 600 kr var tredje mÄnad. Vi kÀmpade pÄ till oktober 2022 innan han fick somna in.
PÄ bilden Àr Neos sista sommar, han fick springa fritt i trÀdgÄrden hos mina förÀldrar och Àta tills hans storknade i grönsakslandet
Snötass Àr en mycket trevlig katt som typ aldrig har frÀst pÄ nÄgon av oss trots en 5-Äring som inte har handlag med henne Àn.
Vilket otroligt fint temperament!
Haha! Skoj Ă„sido, enligt den hĂ€r artikeln pĂ„ Femina har det âlĂ€nge varit kĂ€nt att hundar tenderar att se ut som sina Ă€gare, vilket Ă€ven har bevisats av forskningâ
Jag har tvÄ katter som jag köpte frÄn en kattförmedling som tar hand om katter som andra inte kan ta hand om. De kostade kanske 3 000 kr. Jag kommer inte ihÄg. De var inte kastrerade.
Kastrering av katterna kostade kanske 3 000 kr. Ej sÀker pÄ notan.
FörsÀkring för de bÄda tvÄ Àr nog drygt 150 kr per mÄnad. Kanske nÄgot mer.
Mat kostar ocksÄ en del, dÄ den ena av katterna Àr krÀsen. OsÀker pÄ vad det blir per mÄnad, men minst 500 kr i alla fall.
Jag har förmodligen underskattat kostnaderna ovanför.
Katterna kostar ca 1700 kr per mÄnad allt som allt.
Hunden har vi haft i nÀrmare 6 mÄnader, har nu kostat ca 60 000 kr i inköp plus alla andra kostnader under dessa 6 mÄnader. (Otur med veterinÀrbesök) Skaffade inte hund för att spara pengar kan man vÀl sÀga.