Den stora trĂ„den om husdjur 🐕

Jag gissar att det Àr fler Àn jag som har husdjur hÀr. :smiley: TÀnkte det kunde vara intressant med en trÄd kring dessa och de ekonomiska frÄgorna kring husdjur.

Vi Àr sÀkert mÄnga som lÀgger en hel del pengar pÄ vÄra Àlskade husdjur. Hur ser det ut för er? Vad lÀgger ni i snitt per mÄnad? Vad har ni för djur och vad kostade den i inköp, försÀkring, mat, leksaker, utrustning, m.m.?

PluspoÀng för den som Àven lÀgger upp bild! :smiley:

Har du husdjur?

• Ja
  • Nej
0 röster

Om Ja, har ni djurförsÀkring?

• Ja
  • Nej
0 röster

Vad har ni för husdjur?

• Hund
  • Katt
  • HĂ€st
  • Fisk
  • FĂ„gel
  • Orm/ödla/reptil
  • Kanin
  • Hamster, marsvin, rĂ„tta, mus, iller, liknande
  • Annat, i sĂ„ fall vad?
0 röster

HÀlsningar Leo, malteser 7 Är.

21 gillningar

SĂ„ söt, lagom stor sĂ€ngvĂ€rmare​:paw_prints::hugs::smiling_face_with_three_hearts:!
Vi har en labrador, det Ă€r lite trĂ„ngt​:sweat_smile::two_hearts:.

4 gillningar

Foder och godis kanske 1000 kr / mÄnad
FörsÀkring ~150 kr / mÄnad
VeterinÀr alltför mycket nÀr det behövs

16 gillningar

16 gillningar

Hej sÀger snötass! :black_cat:

17 gillningar

VÄr hund pÄ 7kg Àter specialfoder för 1700kr/mÄn (men jag Àr inte bitter)

6 gillningar

13 gillningar

Chippade, försÀkrade, matglada! Vet faktiskt inte vad vi betalar i mÄnaden, försvinner in i svarta hÄlet :joy:

15 gillningar

Izzy, maine coon
Inköpspris Àr jag lite osÀker pÄ men dÄ han Àr renrasig med stamtavla sÄ ligger det i dagslÀget pÄ omkring 10-12 K kr - sÄ nÄgonstans dÀromkring eller snÀppet under (5 Är sedan).

Kostnad per mÄnad har i Är varit i snitt 1.000 kr
Varav försÀkring 293 kr / mÄnad
Mat och sand ca 400 kr / mÄnad

Resterande Àr veterinÀrkostnader dÄ han tyvÀrr vart akut sjuk i Är. HÀnder ju inte direkt varje Är - men nÄgra ggr under kattens livstid fÄr man allt rÀkna med.

Vet det finns lite blandade tankar kring försÀkringar överlag. Vad gÀller djur har jag dock alltid haft den instÀllningen att jag i sÄ liten grad som möjligt vill behöva fatta beslut om vilken vÄrd som skall genomföras pÄ ekonomiska faktorer.

10 gillningar

Vilka söta djur ni alla lagt upp! :smiley: Visst blir man glad av att se bilder pÄ söta husdjur? :slight_smile:

VÄr lilla vovve har kostat ca 1300kr i mÄnaden om man slÄr ut kostnaderna sedan vi köpte honom. VÀrt varenda öre :heartbeat:

10 gillningar

Russian blue hona??
Blicken sĂ€ger typ
 lĂ„t mig vara, stör ej, va vill ni, oki ta ett kort dÄ 

4 gillningar

13 gillningar

HÀr Àr vÄr tjej Emma som snart fyller 4. Vi lÀgger nog i snitt ca 3000 kronor i mÄnaden fördelat pÄ försÀkring, mat, kosttillskott, godis, leksaker, trÀning och kurser och veterinÀrkostnader.
Inköpskostnad 19000.

15 gillningar

Jack Russell Terrier, PensionÀr.

15 gillningar

Gos! Vi hade hund nÀr ungarna
var smĂ„ :heart: nu Ă€r det katten Frasse som hĂ€rskar hĂ€r hemma. Han Ă€ter ofta hĂ€mtmat ute men kommer in varje dag för att fĂ„ lite knapriga bitar frĂ„n matskĂ„len och chilla en stund

Korsning Main Coon/bonnis

14 gillningar

Jiiisus - skickar ett :heart_hands:

2 gillningar

Trattisar pÄ tork ?

3 gillningar

Jajjamensan!

3 gillningar

Exakt. Hon tycker nog inte att vi Àr tillrÀckligt tacksamma för att vi fÄr lov bo i hennes hem. :see_no_evil:

6 gillningar

Blicken man fĂ„r nĂ€r jag snĂ€llt förklarar att jag behöver bĂ€dda
are you talkin’ to me?!

10 gillningar