Meddelande från moderatorn:
Inget forum på Internet är komplett utan bilder på katter. Därav, låt oss posta bilder på våra fina katter här. (utbruten diskussion från tråden om djurförsäkringar).
Här kommer lite bilder på mina egna katter.
Bilderna är i första hand avsedda för stationär dator/laptop men funkar naturligtvis på mobiltelefon/smartphone också. Vill minnas att alla bilder är klickbara.
Btw, den äldsta katten (de två första bilderna) har faktiskt varit hos oss i drygt 15 år så han börjar bli till åren kommen, som man brukar uttrycka det. Samtliga katter har faktiskt hållit sig väldigt friska alla år.
Nej, den ena är faktiskt “vanlig” huskatt men den andra är en korsning som jag faktiskt inte minns just nu vad det är. De två raskatter som är med på bilderna är Brittisk Korthår och Bengal.
Här kommer en bild på vår Snötass. Fick bannor här hemma att jag inte visat henne. En insikt från året är att en katt i knät lyfter zoom-samtal om världsherravälde till ny nivå a la James Bond.
Katter är experter på att tillkalla uppmärksamhet. Om man tittar på något annat typ datorskärm, ställer sig framför/lägger sig på skrivbordet eller om man läser tidning, katten lägger sig på tidningen.
Haft Agria till våra kattpojkar men nu när de fyllt två år blev det lite för hög kostnad. Hittade en typ likvärdig försäkring via facket (Lärarförsäkringar), aningen sämre med självrisk och så men mycket billigare + FORL, 129kr i månaden.
Men som någon har sagt: Spendera extravagant på det som är viktigt för dig!