Visa upp din kabelsamling

I @janbolmeson ära tänkte jag att vi i denna tråd kan visa upp våra respektive kabelsamlingar. Jag kan börja (banan adderad för skala):

Jag är ganska nöjd men mängden kablar jag har samlat på mig, men det finns såklart alltid utrymme för att skaffa fler.

14 gillningar

Pratar vi sladdar som vi har gripbara i rummet, eller får man ta med sladdar i flyttkartonger i förråd också?

2 gillningar

Jag tänker mig att man har visst tolkningsutrymme, samt att det beror på hur mycket man orkar släpa fram för fototillfället. Om jag ska vara ärlig så har vi en extra samling kablar i garderoben, men de kändes inte tillräckligt fina för att visa upp.

1 gillning

Haha. Älskar det!

25 gillningar

tenor

1 gillning

Min fru tvingade mig att slänga en massa fina kablar. Det är ett sånt trauma att jag fortfarande inte riktigt kan prata om det :cry::weary::grinning:

Som tur var hittade hon bara min ena stash :joy:

20 gillningar

Det som står undanskuffat i ett hörn i vardagsrummet i vanliga fall. Mest olika varianter av förgreningsdosor för el, men även 25m nätverk och 5m telekabel.

3 gillningar

Uppdatering såhär dryga tre år senare. Kabelsamlingen har växt till sig ytterligare. Det går bra nu.

Dessutom kan jag tipsa om att vika ihop varje kabel och binda ihop den med en gummisnodd eller liknande. Vet inte hur många timmar jag har sparat på att inte behöva stå och reda ut trassel varje gång jag dykt ner i lådan.

7 gillningar

Good news everyone!

3 gillningar

Det här inlägget var mycket intressant om man inte läste meningen i originalinlägget banan adderad för skala.

Vad tusan gör klasen bananer i varje bild? Vilket är det hemliga budskapet? :joy: :banana:

6 gillningar

Tipsar också om att man kan använda en toarulle till kablarna! Jag gör så med lampsladdar som packas ner.

1 gillning

Känns sunkigt på något sätt :poop:

They went bananas!

Love

4 gillningar

Senast jag riggade om studion räknade jag i kilometer. :see_no_evil:

Försmak?

7 gillningar

Jag har ungefär fyra sådana där lådor fulla… Och då har jag ändå rensat ganska hårt

1 gillning

Pics or it didn’t happen.

Hahaha, tack för kvällen garv :joy: :heart:

Dock vet jag inte om jag kan ta dig på allvar mer när du köper så in åt helvete gröna bananer :fearful:

2 gillningar

Var det där före- eller efterfotot? :rofl:

2 gillningar

Taget igår… så dessvärre precis så rörigt som det ser ut. :see_no_evil:

(Det är också bara en bråkdel av totalen.)

Men det finns mer ordning på andra ställen:

3 gillningar

Det enda man vet säkert är att om man får för sig att kasta en kabel, så är det just precis en sådan kabel man kommer behöva veckan efter.

3 gillningar