Din månad på Avanza - maj 2023

Jag såg att månadssammanställningen var klar för maj månad och blev lite förvånad över att det skiljde så mycket mellan mitt utfall och snittet. Men jag kan inte vara ensam — dela gärna med er av era månadsutfall!

Självklart måste det inte vara just Avanza om Nordnet, Lysa eller Opti visar sig ha liknande sammanställningar.

2 gillningar

Sitter 100% i en globalfond som gått +5.7% sista månaden :+1:

Ang snittet, global har gått bättre än Sverige sista månaden. Och den näst mest ägda aktien hos Avanza är SBB som gåt -50% sista månaden :face_with_raised_eyebrow:

3 gillningar

2 gillningar

2 gillningar

Totalt onödigt vetande som inte säger mycket om nånting:

2 gillningar

Jo det gick väl ok.

2 gillningar

Har medelavanzianen massa sbb? :wink: Satsar själv på rätt trista prylar, men rätt stor home bias (30%)

2 gillningar

2 gillningar

Vet inte om snittet säger så mycket överlag.
En gammal spekulation som flög upp i värde och i skrivande stund är nere på lägsta kursen på 12 mån.
Maj var tur-månaden (sålde av snabbare än kvickt):blush:

1 gillning

Nå’n måste ju våga visa minussiffror, så: 0,24%.

Men det är bara en del av mitt som ligger där. De har gått bättre på LF och SAVR. :sweat_smile:

2 gillningar

Äsch då…

1 gillning

3% plus, har mest tråkiga fonder dock så händer inte så mycket.

1 gillning

Exakt 5,0 % i maj (nordnet), men sedan dess har det fortsatt upp en dryg % till.

Jag har en del Nordnet Teknologi och Handelsbanken Usa Ind Crit som gått fint, men samtidigt är jag diversifierad bl a i guld, utdelningsaktie, räntefond etc som håller tillbaka avkastningen.
Men 5% känns skönt i magen.

Om vi tävlade här på forumet varje månad finns risk att några börjar ta för hög risk för att imponera.

Efter stigande period brukar komma perioder med vinsthemtagningar och trög utveckling.

2 gillningar

Här kommer det en minusbild :sweat_smile:

det kan inte gå bra jämt :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Framförallt blir det märkligt, rent matematiskt, om alla ligger över snittet :rofl:

4 gillningar

+4,77%.

Längtar efter att kriget ska ta slut, av flera skäl!

4 gillningar