Hur gick din portfölj i mars 2021?

För att spinna vidare på Jans underhållande tråd från årsskiftet “slog du den genomsnittliga Avanzianen 2020” - hur gick ditt mars 2021?

Jag hade i mars en utveckling på 6,83% (genomsnittliga avanzianen = 4,68 %). Min portfölj består av enkom följande fonder:

• LF global indexnära (69%)
  • SEB hållbar sverige indexnära (7%)
  • AMF småbolag (7%)
  • Spiltan aktiefond investementbolag (7%)
  • Swedbank robur access asien A (10%)

Min första månad på Avanza någonsin slutade på +5,30%

Den fasta portföljen:
Länsförsäkringar Global Indexnära (70%)
Spiltan Aktiefond Investmentbolag (10%)
AMF Aktiefond Småbolag (5%)
Avanza Emerging Markets (15%)

Det som drog ner totalen är att lekhinken med massa fondbyten räknas in i slutresultatet.
Där fanns bland annat Hållbar Energi som gick ner men även Storebrand Global Multifactor som gick upp riktigt bra.

1 gillning

Jag fick pisk av index i stora portföljen.

Min fördelning för stunden:

Kan man exkludera sitt sparkonto från de där siffrorna? Det är ju inte, enligt mig, intressant att se hur bra utveckling jag haft på det… även om det så klart reflekterar min sanna avkastning på mitt totala kapital.

ISK-konton kan man dölja. Då räknas de inte med i totalen. Kan man inte göra samma med sparkonto?

Ahaa! Man måste dölja kontot från sin överblickssida!

Jag tänkte att man skulle kunna göra som när man klickar på sin egen graf på avanza och kan välja vilka konton att ta i beaktning!

6,50 %

• spp aktiefond global A 50 %

• amf aktiefond småbolag 30 %

• spiltan aktiefond investmentbolag 20 %

Gick ju helt ok i mars

1 gillning

~14% minus i April till 25% nu i Mars. Nästan bara krypto portfolj.

1 gillning

6.92% där globala indexfonder står för ca 90% av innehavet.

1 gillning

Vi: 8,56%
Avanzianen: 4,68%

Ganska nöjda.

Tung övervikt i silver och guld genom AuAg fonderna. Tålamod krävs.

Verkar inte kunna se på Nordnet, men på 1mån har jag gjort +14,80% och på en vecka +5,21%. Koncentrerad portfölj med Evolution, SBB, Embracer, Stillfront, Sinch och Sdiptech.