Jag tyckte klippet var klockrent! Kan inte anses vara stötande, helt vanlig satir. Förstår inte alls varför det skulle tas bort. Ens utan någon text.
Kanske läge att man inför en tidsgräns för trådar. Tex inget svar på 3 månader så raderas det automatiskt. Så slipper moddarna detta
Detta ämnet finns redan så jag stänger din.
Och kan bara fokusera på regelbrott
Nu var det ju inte det frågan gällde (om du läser tråden/trådarna). ![]()
Den där film snutten var ingen höjdare direkt…
Att göra satir på någe allvarligt å bedrövligt är en sak, men en dålig å löjlig satir undrar man varför??
Jag förstår att de första inlägget blivit bort taget, men sen att fortsätta ifrågasätta borttagandet…
Den film snutten hade för min del försvunnit ganska fort i bruset av allt annat…
Lågt i tak!
Tycker att titeln säger det mesta om vad denna tråd handlar om, dessutom utvecklar jag det ganska tydligt i själva inlägget.
Och vad gäller det borttagna inlägget, så upplever jag inte direkt att man följde reglerna om att vara:
“nyfiken, framåtriktad, leta efter guldkornet, tolka andra generöst”.
Ursprungsinlägget var inte hatiskt, diskriminerande eller utpekande av annan medlem på något sätt. Bara ett inlägg i debatten om vad som händer i världen just nu.
Men vi kan stanna vid detta nu. Så jag har inga problem med att tråden stängs.
Har också fått inlägg flaggade, dolda och borttagna, men majoriteten av dom förstår jag efter förklaring. Majoriteten av moderatorerna är också duktiga och går att föra ett samtal med.
Bara att försöka göra lite annorlunda nästa gång.
Vissa ämnen är känsligare att navigera i, också.
Är det inte dags att stänga denna tråden.
Då tycke jag det var helt rätt att det togs bort.
Detta är ett diskussionsforum, inte en TikTok-kopia.
Externt slappt att länka till en video utan att skriva nåt
Anar att det blivit missförstånd någonstans. TS hävdar att han skrivit förklarande ord i samband med postning till filmen.
Jag har svårt för inlägg med endast länk till YT-film utan förklarande text i diskussionsforum.
Förstår ditt resonemang. Men pga dagens pk samhälle (jag svär jag inte är en maga
). Så är det förståeligt att moddar tar bort vissa grejer för att bevara ett visst lugn på forumet.
Med detta menar jag inte att de är några extrema pk poliser. Men andra medlemmar kan vara det. Och då leder saker ofta till extrema bråk.
Som ett exempel.
Någon säger på skoj att om det blir krig kanske tyskarna får ideer.
Någon säger på skoj med armen också.
Ja kanske bäst och öva på sin heil etc.
Många kan ta det på skoj. Medan tonåringar och unga vuxna kan bete sig som om de var överlevare från koncentrationslägert.
Kan man skoja om det. Det råder olika åsikter om det. Kan kallas för svart humor.
Oavsett om det är ok eller ej. Är det solklart att det kommer bli ett jäkla bråk.
Likadant om att skoja om folk som blir påkörda osv.
Så att moddar tar bort de trådar som anses skapa bråk har jag full förståelse för.
Tack för lite förståelse @Dan84 Det är inte lätt att göra alla nöjda.
Sen tänker jag att man får acceptera att Rikatillsammans regler inte kommer vara så detaljerade som en lagbok. Det blir omöjligt att skriva exakt varje sak eller formulering som är tillåten eller inte. Därav de kanske lite svepande och luddiga formuleringarna av vissa saker.
Man får också tänka på att alla moderatorer gör detta på sin fritid. Man kanske inte hinner analysera och diskutera varje gränsfall.
Vi är alla människor och då kommer det inte alltid bli exakt lika moderering.
Därmed inte sagt att vi har för avsikt att diskriminera någon eller moderera efter vilken åsikt författaren har.
Tror många glömmer att detta är en privat sida. Visst det finns ju regler som måste följas. Men samtidigt kan ni förbjuda ord osv efter behag. Så länge det inte är personangrepp osv.
Många missar det och hävdar yttrandefrihet. Eller first amendment freedom of speech osv.
Men om det sker, som det nu har gjort i detta fall.
Vilka åtgärder finns för att motverka detta?
Det har det inte.
Åtgärden är att kontakta @janbolmeson eller @Oliver.Allemog
Det går också att starta en tråd som den här eller pm:a @moderatorer om man är OK med att fler ser det man skriver.
Vem avgör det.
Nä, det är klart, det kan ju inte jag avgöra.
Jag har bara väldigt svårt att ta @Martin08:s feedback på allvar.
Jag har förklarat att jag tog bort en länk som postades utan kontext, och gett förslag på hur hen kan skriva en bättre trådstart. Det är tydligen en krigshandling och härskartekniker.
Allt som hänt finns i denna tråden:
Jag tycker inte att jag är immun mot kritik. Men jag vet inte vad jag skulle göra annorlunda nästa gång. Flera medlemmar verkar hålla med om beslutet.