Det bästa är om ni bor på ett av hotellen, då får ni gå till parken 1 timme före alla andra. Se till att vara där en kvart innan så ni får en bra start (rope dropp) och gå till de attraktioner ni verkligen vill åka och det brukar vara lång kö till (typ Cruch). Nu vet jag inte om det finns barn med i bilden men om det är någon attraktion ni vuxna vill åka så kan man göra en riders swap, då åker först den ena och sen får man en kod utav personalen så att den andra vuxna kan få gå på direkt.
Rekomenderade restauranger att boka är remis Restaurant och Pirate Restaurant (Captain Hook, tror jag den heter). Aladdin fungerar bra som lunch restaurang. Det är svårt att få plats, jag tror att borden kan bokas 1 månad i förväg. Extra tips har är att kolla en vecka innan då det är många som går miste om sina bord då de inte har fixat biljetter till disney innan dess. Just i Paris så kan man åka attraktioner som hör till dessa restauranger.
Vill ni träffa Mickey eller någon prinsessa så måste ni vara inne i Disney appen prick 10:45 och för att ha en chans att få träffa dom privat. Kolla upp hur ni bokar en tid (detta är gratis).
Passa på att gå tillbaka under lunch tid till hotellet (det går även bussar) och vila. Köerna är som längst då. Om ni ska äta och inte har bokat ett bord så är det bara att vara vid restaurangerna 5-10 minuter innan öppning för att få ett bra bord men framförallt spara tid.
Paraden är värd att se, ställ er vid början av paraden (till höger om slottet), dels har ni större chans att karaktärerna kommer fram till er men ni har också möjlighet att direkt efter paraden är slut skynda er till nästa attraktion nu vill åka (oftast kortare köer precis efter paraden).
De har utökat Disney Paris nyligen med en frozen/Lejonkungen del, denna har jag inte riktigt koll på men om ni vill ha störst chans till att åka något där så antar jag att det är bäst att ta den delen bud rope dropp.
Vi använde oss av en app för att se average kö tid för varje attraktion. Detta så vi inte skulle gå till någon attraktion som hade en kö tid på 30 minuter men som brukar vara “walk on” under dagen.
Showerna är väldigt bra, lejonkugen har varit toppen båda gångerna jag har varit där. Här behöver ni ställa er i kö minst 20 minuter innan showen börjar (eller köpa er en plats). Det finns även några shower på Hollywood Studios som är bra, lite beroende på ålder och intresse (vi är Disney fans).
En vanlig dag för besökare hinner de med 5 stycken attraktioner, senast vi var där så gjorde vi mellan 17-22 attraktioner per dag. Vi gick mellan 15-22 km varje dag.
I Paris så tycker jag inte att det är värt med ett “Premier Access Ultimate", spara dom pengarna till några drinkar i pirat restaurangen. Som någon skrev tidigare så kan det vara värt att köpa enstaka attraktioner.