DN utan "+allt"

Sprang på att DN börjat erbjuda abonnemang med endast dn.se igen, utan “+allt”-paketet (lite andra tidningar över landet). De kallar det DN Enkel.

Verkar inte synas om man går in under “Prenumerera” men går att nå här: Prenumerera på Dagens Nyheter

Bara ett tips, ifall någon annan har +allt men inte vill ha det :slight_smile:

3 gillningar

Vill bara säga att +allt paketet för 149 kr/mån är riktigt prisvärt.
Väldigt många tidningar man får tillgång till!
:slightly_smiling_face:

1 gillning

Gillar +allt, har generellt varit emot ihopslagningar av media och rättigheter. Såsom att betala för all sport på Viaplay för att få se formel 1. Där är nischkanalen f1tv grymt bra.
Men med DN fann jag lokaltidningar, dels där jag bor men även för sommarstugan. Så faktiskt ett mervärde där jag tror att de räknar med att man inte nyttjar fler lokaltidningar. Men har iaf läst fyra stycken hittils, Helsingborgs för att en Covenant-medlem skrev däri och från Örebro för att de bevakar Marcus Ericsson mer noggrant än övriga Sverige.

2 gillningar

Jag tar inget med extra alt.

Nu hade +allt massor lokaltidningar som jag inte var intresserad av och inte den jag var intresserad av :upside_down_face:. Men jag har föreslagit att de borde ta in fler, men antar att det handlar om vilken koncern de tillhör.

Vad kostar abonnemanget enkel då?

1 gillning

Aha, är det här något riktat erbjudande till t.ex. studenter eller gäller det priset för alla?

Du har länken i första inlägget, bara att klicka på och beställa.

Dök upp en ruta när jag öppnade DN på en dator som inte var inloggad, så inte riktat till en speciell målgrupp. Så eventuellt om det var någon cookie kvar :man_shrugging:

Finns det något innehåll som inte är kopierat från engelskspråkiga tidningar på nätet? Nyheter från Sverige finns det flera öppna alternativ till.

Den enda “fördelen” skulle, i min mening, vara att någon översätter engelska artiklar till svenska. Definitivt värt det om man inte kan engelska, men för övriga är värdet lika med noll. Dessutom kommer de översatta artiklarna med en fördröjning.

Jag tycker att DN har intressanta djupare artiklar ibland. Sen är det värt att kolla på flera sidor, för t ex DN och SVT har inte samma “mindre” nyheter.

Sen har jag också en lokaltidning för att få de lokala nyheterna. Har faktiskt dålig koll på om SVT:s lokala sidor täcker lika mycket, men SVT har väl lite större områden.

Slutligen känns det bra att ge lite pengar till bra journalistik, så att inte allt blir kopierat innehåll eller “topp 10 smarta tricks”.