Jag ordnade mitt bankintyg från Handelsbanken 2019, hade då mitt bolån där samt mina privata bankkonton, så dom hade väl ganska bra koll på mig redan.
Jag sa att jag tänkt säga upp mig och behöver ett bankintyg för att starta ett AB där jag kommer hyra ut mig själv som konsult.
Om jag minns rätt så gav jag dom inga mer papper eller någonting utan fick bara bankintyget utfärdat efter någon (några?) veckor. Kan såklart som sagt ha att göra med att dom redan visste vem jag var och hur min ekonomi såg ut.
LF är väl inte kända för att vara bra att ha och göra med över lag.
Om du tycker det känns jobbigt att trolla fram alla papper är det väl bara att gå till en annan bank