Inte ens i närheten, VDn har i häradet 300 miljoner i skulder som växer med ca 30 miljoner om året.
Nu menar vi inte de officiella tillgångarna. Kommer inte ihåg summorna men det var mycket pengar som “försvann” dagarna efter de blev friade i Tingsrätten och myndigheter blev tvungna att släppa på pengarna. De ligger lågt ett tag, flyttar och byter identitet och lever sedan livet…
Lyssnade nyss på hans första långa intervju efter han blivit släppt. Måste säga att jag diggar killen och han är extremt motiverande som människa. Gemene svensson hade brutit ihop i hans situation.
Jag tror att det kommer gå mycket bra för honom framöver och hans skuld på över 300 miljoner kommer han kunna betala tillbaka på några år. Såna som honom kommer komma tillbaka 10x starkare utan problem.
Haha, nu är jag nere råtthålet ![]()
Nu dök den här upp i flödet, uppladdad igår.
Har inte tittat ännu, den är lång och jag måste bara dela direkt
. Gissar på att han framställs som ett offer då podden kallar sig för “Framgångspodden”.
Patriks fråga 1:17:00. Ernstberger skiter på sig.
Haha, var på minut 42 men var tvungen att hoppa fram för att titta. Den initiala skräcken i ansiktet och det obekväma kliandet i huvudet. Gold! ![]()
Men han slingrade sig ganska ok tror jag… ![]()
Han har haft tre år på sig tänka ut lite damage-control fraser.
Och otroligt genomtänkt kritik mot Kriminalvården, förstås.
Inte en enda kaviarfrukost på tre år. Omänskligt!
Kan rekommendera att se SVT-dokumentären.
Rätt underhållande kring hans helikopterverksamhet på Lidingö samt hur han tycker att spararnas avkastning varit helt i linje med index - d v s helt i linje med index - fast exakt alltid 30 procentenheter under index ![]()
Råtthålet fortsätter, mannen är nästintill hyllad rikskändis…
Tänk om Hagamannen eller Engla gärningsmannen suttit i TV4 morgonsoffa? Helt sjukt.
En av de värsta svenska rånarna genom tiderna.
Varför sitter han inte inne fortfarande är fråga ett.
Varför får han positivt medieutrymme är fråga två.
Ibland undrar man hur media och svenska rättsystemet är funtat.
De borde låta honom möta alla han rånat och filma det.
Lite siffror under dom år jag hade Allra modig jämfört med ap7. Om det är olagliga affärer eller inte, men om jag bett dom dra åt helvete istället föra att hoppa på skiten hade det varit ganska mycket mer pengar
0%?
Gjorde de en Bernhard Madoff och täckte förluster för att fonden ska verka bra? ![]()
Dyra derivat som underpresterar i bullmarket och överpresterar i bearmarket finns det gott om. Underprestationen beror väl mestadels på att man haft en helt annan underliggande tillgångsmix?
Ser själv inte varför det är så hutlöst med en aktiv fond som tar en annan exponering än index med minimal omvikt. Hela poängen med aktiv förvaltning är att det inte är en indexfond.
Fantastiskt. Alla sparare har enligt honom tjänat massa pengar och han har inte gjort något fel varken juridiskt eller moraliskt överhuvudtaget. Ingenstans faktiskt. Inte ett enda.
Allt är bara 100 %-ig medial häxjakt på en ambitiös entreprenör.
![]()
Det bästa med ekobrott i SE är att man får behålla pengarna!
Det här inlägget kan uppfattas ironiskt.
Är det inte snarare så att poängen, åtminstone enligt fonderna själva, är att man ska slå index?
När det uppdagades för 8 år sedan gillade han inte att få frågan (1:42 i video) hur mycket han själv har tjänat
. Tycker det är högst relevant.
Många oinsatta efterfrågar fonder som går upp men aldrig ner. Dessa produkter kostar dock mycket i avgifter och missad avkastning. Särskilt får äldre personer dessutom höra rådet att minska risken i sitt pensionssparande med åldern. Att sälja idiotiska produkter till korkade konsumenter förekommer inom mängder av branscher utan att det är olagligt.
Att benchmarka en aktivt förvaltad portfölj med strategiska produkter mot en passiv portfölj med hävstång under epitetet ’Global aktiefond’ ser jag som felaktigt.
Jo men det är få branscher där det görs med så vilseledande marknadsföring.
Du går till banken och träffar en “rådgivare”. Dessutom så stoltserar säljaren (som kallar sig rådgivare) med en licens för att bedriva “rådgivning”.
Varför då?