Skulle säga att det är i det närmaste exakt samma argumentation. Förstår att du kanske inte menar det, men det är så det uppfattas, så tycker det känns lite löjligt att kalla det för tramsigt faktiskt.
Jag tycket det blir tramsigt att kalla det löjligt ![]()
Hursomhelst, min poäng var exakt den att om man sover dåligt på natten för att man oroar sig så kan man ju täppa till ett av grundproblemen: att man syns.
Ja fråga bara Roger Akelius. Han flyttade ju från Sverige just för att vem som helst utan problem kunde leta upp vart han bodde och knacka på med knallpåken i hand…
/
Nu är ju kanske TS polare inte Akelius himself.
Och jag har också läst intervjun med Roger A där han nämner integritet och säkerhet som enskild faktor till flytten. Tror nog att klimat och skattesystem kan vara två andra goda skäl att se om sitt hus om man är rik som ett troll.
Med det sagt så är det ett sjukt system vi har. En enkel sökning så kan man få reda på var jag bor, vad jag tjänar, vilka bolag jag är kopplad till etc. Varför ska det vara allmängods?
- Basen kan lämpligen vara en stiftelse som man startar.
Denna har anonym ägare och kan i sin tur äga allt du vill.
*Hus/lägenheter ägs av stiftelsen.
*Bilarna ägs av stiftelsen och reg nr kontroll går således dit=dead end.
*Kollar någon upp personen på ratsit så visas den årsinkomst som personen själv väljer att redovisa.
- Alternativt kan aktiebolag användas på samma sätt, lite sämre men nästan lika bra säkerhet enligt ovan.
Allt detta ordnas med en kunnig revisor.
3.Vill man inte gå “bolagsvägen”, eller som extra skalskydd så kan man ha en extra lägenhet som allt skrivs på, inklusive bilen. Gärna en liten lägenhet med extra hög säkerhet, pansardörr, larm, kameror, panik-knapp, i princip en “panick room” lägenhet, gärna med två dörrar med en liten mellandel (luftsluss) så som vissa banker och klockaffärer har.
- Du skriver dig utomlands och skriver dig själv och alla fordon där, du bor där större delen av tiden. Du får självfallet ha en eller flera semester-bostäder i Sverige.
Har vänner som använt/använder samtliga ovan metoder. Det är så man gör när man har bilar värda 10-80 mille.