Forumets tråd för värdelöst vetande.
-
Alla primtal större än 3, när de tas i kvadrat och subtraheras med 1 kommer alltid vara en multipel på 24.
-
Arachibutyrofobi är namnet på rädslan för att ha jordnötssmör fastna i övre delen av munnen.
-
Bara 2 procent av befolkningen har gröna ögon.
-
“almost” är det längsta engelska ordet med alla bokstäverna i bokstavsordning.
Arresten nästa
Ok, har ändrat nu till “Jag var idag år gammal när jag lärde mig att”. Bättre?
Giraffkalven börjar livet med ett fall på 2 meter.
Ad acta är polisspråk för “Nu vänder vi blad”. Tillämpades ofta i Palmeutredningen.
Bangkoks riktiga namn är: Krung Thep Maha Nakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayutthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udom Ratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanu Kamprasit.
Att när lök skördas har den inget skal, så skalet vi plockar bort är bara torr lök som går utmärkt att mala till lökpulver.
Det går alldeles utmärkt att leva gott på en utdelningsportfölj om man bara har tillräckligt många aktier.
Det är ju strävt, så jag förstår dom!
Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz är det längsta tyska ordet som hittat till en officiell ordbok.
Måste vara April-skämt!
Jag var tvungen att kolla vad det betyder
Lagen om överföring av nötköttsmärkningsövervakning
(iallafall enligt Google translate )
Vissa ortnamn i Wales kan ge dig bekymmer med uttalet som detta:
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Varför får man känslan av att det är en gravt alkoliserad stammande dyslektiker som först namngav orten och skrev ner dess namn?
Idag lärde jag mig att trådtitlar som denna tydligen kan anses som fullt normala av stora delar av befolkningen.
För att inte verka alltför dryg: Det finns inget ord i engelska språket som rimmar på “month”.
(Erkänn, du har redan börjat ljuda där framför datorn!)
Det längsta ord man kan skriva med enbart översta raden bokstavstangenter på ett engelsk tangentbord är underhållande nog: TYPEWRITER
TIL
(10 tecken)
Jag heter Jan i mellannamn