Domedags twittrar/talare/nyheter

Hej!
Önskar eran syn på sådana här påståenden som skapar mycket tankar i mitt huvud (bla rädsla).

Vilket makalöst valutakaos. Så här stora valutarörelser brukar leda till problem. Vem faller denna gång ?

Svar från en annan twittrare och då sånt här jag syftar på som ställer till det (såklart även frågan ovanför):
Västvärlden. (Vadå faller väst ihop och fungerar inte i framtiden? Vad menar man?)

Mitt svar och rationella tänk blir detta:
Tror jag inte, finns ingen som har större politisk säkerhet och rättssystem än västvärlden. Skulle du vilja ha dina pengar i ex Kina, Ryssland, Nordkorea, Mellanöstern eller Turkiet? Inte jag, har hellre dem i USA, Australien, Storbritannien, Europa, Japan. Enkel matematik, mer rättigheter och bättre förutsättningar. Fungerande rättssystem och politisk fungerande system jämfört med diktatur är det enormt mycket bättre system.
Vadå vill placerare med stora pengar sätta dem i ex Kina, Ryssland, Nordkorea eller Turkiet där politiska risken för korruption osv är stor och inte tala på onödiga risker för krig, se på Ryssland. Det talar ju för att västvärlden blir och förblir rika och har makt.

Hur tänker ni?
:pray: