Jag funderar på att bokföra mindre AB själv via Dooer.
Ni som använder Dooer, hur gör ni med bokslut, årsredovisning, momsdeklaration etc? Görs detta också i Dooer (och är det i så fall enkelt) eller på annat håll (och i så fall vart/hur)?
Motivera gärna.
Vad jag har förstått det som så erbjuder de inte ÅR/bokslut och INK2/K10.
Då måste du dra ut bokföringen och använda dig av andra tjänster för de andra momenten och då kan det sluta med att det blir dyrare totalt än om du hade valt en annan lösning/program med fler funktioner.
Du kan även bokföra själv och sedan anlita en redovisningskonsult för att sköta resten.
Då gäller det att du bokfört rätt, har koll på lagar och regler så konsulten inte behöver lägga en massa tid på att korrigera bokföringen.
Hej! Jag kör Dooer själv för mina 5 mikro-aktiebolag, eftersom jag ville undvika fasta kostnader och hade en vilja att lära mig hur bokföring funkar.
Den löpande bokföringen tycker jag funkar ok att göra där. Bokslut gör jag själv i Dooer manuellt, finns inga automatiska funktioner för det men det är tillräckligt enkelt ändå tycker jag.
Årsredovisning ingår sällan i de betalda bokföringsprogrammen, utan de hänvisar oftast till arsredovisningonline.se, till en styckkostnad.
Jag gör årsredovisningar själv, igen ingen rocket science utan går snabbt när man väl lärt sig.
Jag fattar att inte alla vill göra på det här sättet, men jag prioriterar att undvika fasta kostnader och kände jag har både vilja och kapacitet att lägga tångar timmar på att lära mig.