Dreams debitkort - testat?

Dreams debitkort

Är det någon som testat Dreams debitkort?

Om man skaffar nu får man 200kr insatta av dem, man kan spara genom att runda upp till nästa tio-krona på sina köp, ingen årsavgift mm.

Jag vill gärna höra era åsikter. :grinning:

Själv använder jag Dreams app för sparande, gillar den starkt. Har inte testat kortet ännu.

1 gillning

Ingen åsikt om kortet. Inget jag provat.
Har aldrig hört talas om Dreams, så jag googlade.
Den sk Dreamsfonden man sparar i är en aktivt förvaltad blandfond med 50% aktie/räntor.
För detta betalar man 1% i förvaltningsavgift, vilket jag anser vara rejält högt.
Att man själva kallar det en låg avgift gör mig skeptisk till hela konceptet.

Men de olika sparformerna med avrundning uppåt på köp eller sparande varje gång favoritlaget gör mål är ju en kul grej och kan det få ointresserade att spara är det ju bra! :slightly_smiling_face:

Tror det har nämnts här tidigare, du kan kanske söka på dreams?

Har inte använt det, men om man behöver en app för att spara så är det ju bättre än att inte spara alls, men bäst vore att lära sig spara utan app som tar en del av dina pengar…

Tack för input.

Det blir allt en del som sparas undan sas i smyg, just den delen funkar bra för mig.

Att höra hur andra ser på saker och ting, som tex avgiften mm, och vad som får andra skeptiska är alltid bra att veta.

Tack :pray:

Tack för input.

Ja jag sökte runt i forumet men hittade inte så mycket.

Kanske någon annan som har mer erfarenhet?

Tack :pray:

Första länken när jag sökte på “dreams”
Inte alltid lätt det där

1 gillning

Dreams är riktig dyr. 10 kronor i fast avgift per månad, Ingen ränta på pengarna. Dyr blandfond.

Fördelen för företaget är att de lyckas tjäna pengar på varje kund direkt.
Fördelen för dig som kund är att du får ett sparande som sker på automatik.

Det finns mycket bättre alternativ där ute som 1) är gratis och 2) ger ränta. Dessa kräver disciplin och att man som kund själv sätter över pengar.

Tack för input!

Tänk att 10kr i månaden kan var så olika, allt från ”typ gratis” till ”riktigt dyr”.

Det är verkligen en ögonöppnare, som jag tackar ödmjukast för! :pray::star_struck: