Driftsäker kombi max 150k

Söker förslag på driftsäkra bilmodeller, kombi, med plats för både hundbur och barnvagn i bagaget. Gärna automat, bränslesnål, bensinare, adaptiv farthållare.
Kikar en på blocket finns många t.ex V70 2.4 (de är många som överlever över 35k-mil) utifrån annonsutbudet.

Köp japanskt eller koreanskt med låga mil !

2 gillningar

Driftsäker och 34k mil låter som en lustig kombo

3 gillningar

Har en Kia Ceed SW (2014), klarar både hundbur och barnvagn (samt lite packning).

Det enda jag kan klaga på är att den är något mer bullrig än exempelvis en V70 om jag jämför med bekantas.

Vet inte om de nyare modellerna har adaptiv farthållare, vi har det inte.

2 gillningar

Är väldigt nöjd med min V70 - 2008 som nu gått ca 27000 mil. D5:a. Får plats mycket i bagaget. Vi har både hundbur och barnvagn där utan problem. Trevlig att åka i och en bra bruksbil. Har som tur är inte behövt lägga särskilt mycket på verkstadsjobb genom åren. :slight_smile:

Jag menar att modellen och motor är driftsäker

Är det en vanlig bensinare 1.6 motor?

Är bagageutrymmet likvärdigt (längd bredd) som en äldre V70?

Har en KIA Ceed SW köpt ny 2018 för 180k. Gått ca 5 500 mil. Väldigt nöjd perfekt storlek för vår familj. Köpte innan skattehöjningen på nya bilar.

1 gillning

Du har även Toyota Avensis som är i samma storleksklass som V70. Toyota är ju kända för sin driftsäkerhet så en sådan blir det antagligen för oss om vi växer ur våran Kia Ceed -13.

1 gillning

Bagaget ser mindre ut på en Avensis jmf med Kia Ceed SW -19, kan det stämma?

Tack, ska provköra en Ceed SW -19, verkar prisvärda och driftsäkra, låg skatt också.

1 gillning

Köp Volvo V70. Världens bästa familjebil och driftsäker som få. En robust bil. Därför polisen använder dem.

Den är säker, komfortabel, pålitlig, slittålig, rymlig, ja listan är lång…

Servas den varje år och körs fint så håller den för alltid. Dessutom är det lätt att hitta reservdelar om något skulle gå sönder.

Jag har en Volvo V70 D4 AWD från 2015. Så himla nöjd med den. Tar sig fram överallt och har en stark men snål diesel.

Skit i japanska bilar. De är inte komfortabla. Ser bra ut på pappret men i verkligheten är de plastiga och bullriga i min mening.

3 gillningar

Har du åkt Lexus? Kör hellre Lexus än Volvo v70 alla dagar i veckan.

Det kan nog stämma ja.

Har haft kia ceed ,den var 3 cylindrig 2019, sämsta bil jag haft

Kanske måndagsexemplar? Känner ett par stycken som äger en likadan bil som är jättenöjda. Årsmodell från 16-18.

Vi hade Kia C’eed från ny och tills den var drygt nio år. Nu har vi en Skoda Octavia. För oss som ofta fraktar mycket så föredrar jag Octavian (bättre lastöglor, smartare dubbelt lastgolv, skidlucka med skidpåse som bältas fast, plats för tackräcket, drag som standard, parkeringsvärmare). Det är dock grymt skönt att ha lång garantin på Kia:n.

Vi har själva ögonen öppna lite när alla plug-in C’eed SW börjar komma ut efter 3 år leasing på marknaden. Hoppa kunna fynda en då.

Vi kan köra 90% av all vår körning på el med en sådan (vi kör extremt lite men måste ändå ha bil, bor på landet och har hund, frun måste köra i tjänsten några gånger i månaden).

Jo men tror du att trådskaparen kommer köpa en Lexus Kombi?

Vi snackar alltså om Kia, Toyota för 150 kkr. Inte om en Lexus LS600 h för 1 miljon :+1:

2 gillningar

Varför just den summan? Jag skulle nog hellre leta bil som passade mina behov än fastna på priserna. Begnatmarknaden är oerhört överhettad just nu dessutom. Har du 150kkr att spendera så skulle du ju även kolla på nybilleasing istället och lägga en hög första inbetalning och på så vis komma ner i månadsavgift.