Du som har valt LYSA, varför har du gjort det (eller inte har gjort det?)

Jag har Lysa för att jag pillar för mycket själv.

Bytte fonder ofta. Läste varje tråd på forumet och hade sjuk fomo. Min tanke var liksom att ska jag lägga locket på i tio år vill jag inte upptäcka om tio år att jag missat det finstilta och gjort ett misstag.

Så jag bytte fonder hela tiden. Sen anmälde jag ISK-flytt till Lysa i juni och sen dess har jag inte rört mitt sparande annat än för att justera upp det vid löneökning.

Så avsaknaden av kontroll är det som gör att jag valt Lysa. Sen önskar jag att man hade möjlighet att påverka home bias för det vill jag egentligen inte ha. Men det går ju samtidigt emot att jag inte vill ha någon kontroll så det är lite dubbelmoral.

Ser att vissa i tråden klagar på Lysas avgift. Det är bara att lyfta på hatten och gratulera om skillnaden mellan 0.4% och 0.23% är det avgörande för ert sparande (ca 100kr/mån om man har 1M SEK på kontot. Själv är jag en bra bit från miljonen på Lysa… Och även om jag hade en miljon där hade jag nog inte känt att den hundralappen är den värsta kostnaden i min ekonomi :sweat_smile:)

10 gillningar