Bra om det är värt det för dig såklart. Men med det namnet skulle jag nästa föredra bambumatta på stengolv. ![]()
Men fina sängar är det 
Idag gick jag ut med hunden på morgonen. Han kostade 25 000 kr. Rena prylar så är det nog min Macbook Pro som kostade 13 000 kr för en massa år sedan. Köper inte så dyra prylar.
Mjae, minns när jag (som ingenjör och sedermera audiofil) gav mig in på området på 90-talet. Läste HIFI-tidningarna som mha oscilloscope och spektrumanalysatorer visade på skillnader på 7 övertonen någonstans i frekvensspektrat som bevisade att 100,000-kronors setupen var helt överlägsen. Gick med bestämda steg till HIFI-klubben och deras madrasserade testrum för att kolla själv och kunde lätt konstatera att visst finns det skillnader på utrustning och utrustning.
Gigantisk skillnad på ljudet mellan japanska/koreanska integrerade stapelprylar från Expertbutiken för (på den tiden…) 5,000 kr mot klubbens 20,000 kr-diton men efter det fanns ingen skillnad mot nästa nivå (>100Kkr). Inte som jag kunde uppfatta iaf och när jag kollade vidare med andra audiofiler fick jag samma svar. Fanns en och annan tät prylgalning som sa emot men vederbörande avfärdades av alla andra gelikar som lite väl nördig…
Kan även hålla med om skillnader på anslutningarna mellan enheterna när jag installerade lite dyrare riktningskänsliga (analoga) kablar men då pratar vi inga astronomiska priser.
Sammanfattningsvis enligt mig, satsa på något lite dyrare kvalitetsprylar, var noga kablaget och prova ut olika placeringar av högtalarna beroende på rummets utformning. Men strunta i de dyraste hypade prylarna om du inte är beredd att investera minst det 4-dubbla i att anpassa rummet du skall avnjuta ljudet i. Fast även då kommer du med största sannolikhet inte att kunna höra någon större skillnad även om du säger det…
Har grejat lite med vårt (stora ) akvarium idag. Kostade 12 000 kr år 2006 då det köptes, sedan tillkommer pump för några tusen, övriga tillbehör för någon tusenlapp till samt fisk för några tusen.
Tror minnsan den hade suttit som handen i handsken till mina Dali Zensor 3’or via en Nad D3020. Så får du för dig att kasta den så kan soffan här ta emot den ;). Fast jag får känslan av att din inte är vit. Då var det inget xD.
Men helt ärligt så känns det spontant som att E-9F till din setup är i en eller ett par prisklasser för lågt för att leva upp till resterande komponenter så det är nog inte så konstigt att du upplever den som meh.
Inte är det väl nåt fel på subben, men då man bor i bostadsrätt så kan man inte riktigt ta ut svängarna på basen. Vill du köpa? 
Jag förstår precis, tyvärr sitter jag lite i samma båt fast i hyresrätt då. Pga småbarn så har det fått plockas runt lite och i nuläget används mest en Sonos Beam med Symfonisk lampor som bakre högtalare som main setup i vardagsrummet. Innan barnen så var jag väldigt inne på just den där Dali subben men fick skjuta upp den tanken lite. Därför är jag mer inne på en Sonos Sub mini till detta för att få igång lite tryck. Osäker på om ens det är lämpligt dock 
En sub är alltid lämpligt
Dyraste prylen idag är nog min cykel (MTB) som jag köpte beggad nyligen för 52 000 kr
Sjukt kul pryl som ger mycket mer tillbaka än vad den kostar! Speciellt när man står på toppen av t.ex. Åreskutan och har ett härligt långt åk framför sig!
Fördelen med den här typen av dyr pryl är att så länge man sköter den bra så är TCO knappt nånting på ett par års tid.
Ögonen! Kostade 50.000 men jädrar vad jag ser bra! Och jo det är tekniskt sett en pryl eftersom jag inte gjort laser utan opererat in konstgjorda linser 
Den dyraste prylen jag använt idag måste vara min mobil. Den kostade lite styvt 3.000 kr tror jag. En fantastisk manick!
Gjort samma operation men har en del problem fortfarande (drygt ett år sen), har fortfarande brytningsfel kvar. Väntar på att det ska stabiliseras så blir det laser också.
Det värsta är dock att jag fortfarande har problem med mellanlinsen (80cm) så datorskärmar är rätt jobbigt.
Sen en hel del halo runt ljuskällor fortfarande.
Nu hoppas jag fortfarande på att det blir bättre efter lasern men som läget är nu var det inte värt pengarna.
Bärbar dator (34000 kr) - Används varje dag
Stationär dator (17000 kr) - Byggd själv, används kanske 3 dagar/vecka
75" TV (25000 kr) - Används varje dag
Mobil (11000 kr) - Används varje dag
Automatisk kaffemaskin (7500 kr) - Används varje dag
Sen finns det ju möbler osv men dessa mer elektroniska prylar är de jag använder frekvent. Är dock extremt snål på kläder, smycken och klockor 
Så länge man inte kraschar 
Hehe, när jag köpte min första (Och enda) MTB slog jag nog någon form av rekord tror jag.
Köpte och hämtade cykeln runt 14.00, kom tillbaks med cykeln dit jag hade köpt den runt 16.00 och framdäcket va så skevt så det inte gick att snurra på efter en volt i skogen. Klarade mig som tur va utan större skador mer än ett skrapsår på benet, men dom skrattade gott åt mig “Är du säker på att MTB är något för dig?”.
Nu var ju min betydligt billgare än din, har för mig jag gav 13. Så att byta en fälg kostade inte en förmögenhet 
Nu låter du nästan som en av ungdomarna jag träffat här på jobbet. Han hade sitt A-traktorkort i 3½ timme innan farbror blå tagit det. 
Haha klassiskt annars att ju mer intresserad man blir desto dyrare blir prylarna och tillslut vågar man inte använda sin mountainbike för “den kan ju bli repig”. Känner att jag närmar mig riskzonen 
Idag är jag ledig så har suttit en stund med min spinnrock och spunnit garn. Spinnrocken är av den mer moderna typen med dubbeltramp och gick väl på 5000ish när jag köpte den för 5-6 år sedan. Just nu spinner jag hår fr Aussi 
Edit - kom på att jag har en rätt fet guldkedja runt halsen som är dyrare än rocken…Men den har jag fått som gåva
så det kan väl inte räknas?!