Tack för input, jag kommer nog safa o hålla mig nånstans däromkring. Man kan alltså köpa en dator varje år och skriva av direkt? Låter rätt nice.
Ett annat tips, man kan åka på konferenser med företaget, diskutera mål, strategier, värderingar etc. Det är då dem som sitter i företagsstyrelsen som man kan ha med, så har man tex sin sambo i styrelsen kan man åka en vecka utomlands och ha sånna konferenser man fått genomlida på arbetsplatser. Jag och sambon var nyligen i Spanien och diskuterade affärsutveckling, värderingar etc för bolaget. Man behöver då innan resan ha en detaljerad plan för hur veckan ska se ut. Sen är allt, taxi, fly, boende, kanske nån middag på bolaget.
En annan fråga, detta är något jag hört, läst lite vagt om som jag inte helt känner till, tänkte bolla med folk. Om man investerar företagets pengar i x antal år får de tas ut skattefritt? Nån som hört ngt liknande, typ om bolaget är passivt, skulle vara om man typ skapar ett holdingbolag som pengarna förs upp i som sen investerar pengarna.
Nån som har erfarenhet av detta?